וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ על מיזוג בין כלל פיננסים לאפסילון על סף פיצוץ

מאת שרית מנחם

15.6.2009 / 7:12

הערכות: חילוקי הדעות הם על שדרת הניהול העתידית של בית ההשקעות הממוזג



>> בתי ההשקעות כלל פיננסים ואפסילון מתקשים לסכם על מיזוג, ונראה כי העסקה על סף פיצוץ. ככל הידוע, חילוקי דעות באשר לשדרת הניהול העתידית של בית ההשקעות הממוזג מקשים על נציגי אפסילון וכלל ביטוח להגיע להסכם מיזוגם של בתי ההשקעות.



רק לפני כחודש חזרו נציגי הצדדים לשולחן הדיונים. המשא ומתן חודש בסמוך להתפטרותו של שוקי אברמוביץ', מנכ"ל כלל פיננסים. מתווה העסקה כלל גם את שילובם של נציגי אפסילון בשדרת הניהול של כלל פיננסים. ההצעה הבולטת היתה כי שמואל פרנקל, ממייסדי אפסילון ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות, ימונה ליו"ר בית ההשקעות הממוזג.

אפסילון מוחזק בשיעור של 50% על ידי כור, מקבוצת אי.די.בי, וב-50% הנותרים מחזיקים רון לבקוביץ ושמואל פרנקל, מייסדי ומנהלי אפסילון. כלל פיננסים נמצאת גם היא בשליטת אי.די.בי (כ-80% באמצעות כלל ביטוח).



המגעים למיזוג בין הצדדים החלו ביולי 2008. הסבב הקודם התפוצץ, ככל הנראה, מאחר שהצדדים התקשו להגיע להסכמה באשר למחיר מניות בכלל פיננסים עבור לבקוביץ ופרנקל. בסיבוב השני דנים הצדדים בצורת תשלום שונה: לבקוביץ ופרנקל יקבלו מניות בחברה האם - כלל ביטוח.



נראה כי הסיבה לסירובם של לבקוביץ ופרנקל בסיבוב הדיונים הראשון לקבל מניות בכלל פיננסים היה שווי השוק המתכווץ של החברה. כיום נסחר בית ההשקעות בבורסה לפי שווי של 365 מיליון שקל וזאת לאחר זינוק של 101% מתחילת השנה.



בכלל פיננסים תלו לפני כשנה תקוות גדולות במיזוג: הבשורה המרכזית במיזוג עבורם היא הקמת זרוע גמל חדשה. היעדר פעילות חיסכון לטווח ארוך, לצד השנה הקשה שעברה על תעשיית קרנות הנאמנות, היא אחת הגורמים לקריסה של כלל פיננסים ב-2008.



בכלל ביטוח ובאפסילון בחרו שלא להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully