וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמנו את הצרות של פריזמה מאחור - העתיד ורוד"

מאת שרית מנחם

15.6.2009 / 7:12

חברת הקרנות הממוזגת של אקסלנס ופריזמה יצאה לדרך. המיזוג הזניק את היקף נכסי הקרנות של אקסלנס ל-13.8 מיליארד שקל. "פריזמה היתה טובה, אבל סבלה ממותג חבוט"



>> חברת הקרנות הממוזגת של אקסלנס ופריזמה יצאה אתמול לדרך באופן רשמי. מיזוג הקרנות של אקסלנס ופריזמה שנסגר ביום רביעי האחרון, הזניק את היקף נכסי הקרנות של אקסלנס ל-13.8 מיליארד שקל, מה שממקם אותה במקום השני בענף הקרנות, אחרי פסגות שמנהלת כ-28 מיליארד שקל. לפני המיזוג היה נתח השוק של אקסלנס בענף הקרנות זניח.

כחלק מהמיזוג החל מאתמול מכהן מאיר מזוז, לשעבר יו"ר חברת הקרנות של פריזמה, כיו"ר חברת הקרנות של אקסלנס לצדו של גלעד שמעוני, מנכ"ל חברת הקרנות המכהן של אקסלנס. הנוכחות החדשה של אקסלנס בתעשייה, עם נתח שוק של 12.3%, עורר את התיאבון לשמעוני ומזוז. "יצרנו יצור חדש - חברה חדשה שנמצאת בתעשייה לא כדי לשמר את הקיים, אלא לנגוס בפלחי השוק של המתחרים", אמר אתמול שמעוני.



"שכחנו מהקרנות של פריזמה, שכחנו מהקרנות של אקסלנס, אנחנו חברה חדשה. תעשיית הקרנות זו לא הנדסת חלל, אנחנו יודעים מה לעשות ויש לנו את כל הנתונים והמשאבים לעשות זאת. המשקיעים רוצים לראות תשואות טובות לאורך זמן בצד שירות טוב. מיקמנו את היועצים במרכז ויש לנו את המשאבים הכספיים וכוח האדם כדי לספק את השירות הטוב בשוק. זה מערך שלא היה לנו לפני המיזוג", הוסיף שמעוני.



ביום רביעי האחרון עם מיזוג הקרנות, אמר דוד ברוך, מנכ"ל אקסלנס, כי חברת הקרנות החדשה תצליח להתחרות עם חברת הקרנות של פסגות, ונראה כי שמעוני ממשיך את הקו של ברוך. חברת הקרנות של פריזמה, שהורכבה מקרנות הנאמנות שנרכשו מבנק הפועלים, סבלה בשנים האחרונות מהצטמקות חריפה בנכסים שלה.



"פריזמה סבלה ממותג חבוט וחבול. חברת הקרנות היתה חברה טובה שנהנתה מתשואות טובות ביחס לענף ודירוגים גבוהים בבנקים ובקרנות מידע זהב (החברה המדרגת את קרנות הנאמנות בישראל). כל מה שהיה חסר לנו בפריזמה היה שם טוב. בשבוע שעבר נפגשנו עם יועצים בבנקים הגדולים והם תומכים במהלך המיזוג ונתנו את ברכתם. אנחנו במקום אחר עכשיו ופנינו קדימה. העתיד ורוד", הוסיף שמעוני. לדברי שמעוני, החברה הממוזגת היא בעלת מספר הקרנות בעלות דירוג של 5 כוכבים הרב ביותר בקרנות מידע זהב.



את השקת חברת הקרנות ילווה קמפיין פרסומי שבו יופיעו תמונותיהם של ברוך, מזוז, שמעוני, גילי כהן, מנהל ההשקעות הראשי של בית ההשקעות, גידי בן מאיר, סמנכ"ל לקוחות באקסלנס וטל ברוקמן, מנהל פיתוח עסקי, אקסלנס קרנות נאמנות.



"רצינו להראות למשקיעים וליועצים מי מנהל להם את הכסף. אנחנו מפרסמים את מספרי הטלפון האישיים שלנו בעבור היועצים, לכל מענה, 24 שעות ביממה", אמר שמעוני.



לגבי תעשיית הקרנות הוסיף מזוז: "בסופו של יום תעשיית הקרנות תתכווץ ל-5-6 שחקנים גדולים ועוד מספר שחקנים קטנים יותר, אבל הרגולציה הכבדה והעליות הגבוהות לא יותירו 35 מנהלי קרנות. גם מספר הקרנות ימשיך להתכווץ. בספטמבר 2008 היו 1,250 קרנות, ואילו כיום יש כ-1,100. ריבוי הקרנות מעיק על היועצים, וצמצום מספר הקרנות והמכשירים הפיננסים בכלל יקל עליהם בקבלת ההחלטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully