וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל מכרז בעג'מי יפו מחשש למהומות

גיא ליברמן

15.6.2009 / 9:53

מינהל מקרקעי ישראל ביטל מכרז על קרקע בשכונת עג'מי יפו, שבו זכתה חברה המתמחה בפרויקטים למגזר הדתי - מחשש למהומות בין ערבים ליהודים

מינהל מקרקעי ישראל ביטל ביום רביעי האחרון מכרז על קרקע בשכונת עג'מי ביפו מחשש למהומות בין ערבים ליהודים. לפני כחודש זכתה במכרז על קרקע סמוכה חברת באמונה, המתמחה בהקמת פרויקטים למגזר הדתי-לאומי - והדבר עורר זעם בקרב ערביי יפו. מעבר להתנגדותם לכניסת תושבים יהודים לשכונה, התושבים מוחים גם על המחירים הגבוהים שדורש המינהל בעבור הקרקעות - מחירים שלדבריהם מונעים מהם לרכוש קרקעות בעיר מגוריהם.

על רקע טענות התושבים שלח לפני כשלושה שבועות ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, מכתב למנהל מינהל מקרקעי ישראל. "הגם שאנו מבינים כי מדובר בהליך חוקי וכי אין מקום במדינה דמוקרטית להגביל רכישת קרקע, ברצוני להזכיר כי בעבר הבענו את התנגדותנו למכירת הקרקע בשוק החופשי", כתב חולדאי. "מדובר באחת מיתרות הקרקע האחרונות בשכונת עג'מי, ולכן ראוי לשריין את המקום למען פרויקט למשפחות צעירות מבני הקהילה הערבית המקומית, המתקשות למצוא דיור מתאים. "אודה אם תבחנו כיצד ניתן לפעול לשיווק הקרקע לבני המקום, באופן שישמור על מרקם החיים העדין ביפו וימנע חיכוך מיותר בין התושבים".

גם גלעד פלד, מנכ"ל המשלמה ביפו (מינהל עירוני העוסק בשיקום ופיתוח יפו), מודע לבעיה. לדבריו, "צריך לתת פתרון לקהילה ענייה שחיה על קרקע יקרה ושיש לה יכולת ניוד חלשה למקומות אחרים".

עקב בקשת העירייה החליטו במינהל לבטל את המכרז ולבחון דרכים אחרות לשיווק הקרקע.

הקרקע שהמכרז עליה בוטל נמצאת בין הרחובות פלט והאתרוג, ושטחה 6.45 דונמים. ניתן להקים עליה 40 דירות וכן שטחי מסחר - מחיר המינימום לרכישתה הוא כ-16 מיליון שקל (כולל הוצאות פיתוח).

המכרז שבו זכתה באמונה היה להקמת 20 דירות. היא שילמה 4.4 מיליון שקל (כולל הוצאות פיתוח). מהחברה נמסר כי מרבית הדירות בפרויקט כבר נמכרו במחיר של כ-980 אלף שקל לדירת 4 חדרים. לדברי רונן וייל, סמנכ"ל השיווק בחברה, הסיכוי שהחברה היתה ניגשת למכרז שבוטל היה קלוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully