וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי ה-G8 כבר חושבים על היום שאחרי: החלו לנסח אסטרטגיית נסיגה ממדיניות התמריצים

סוכנויות הידיעות

15.6.2009 / 10:05

לאור סימני ההתייצבות, החלו השרים לחשוב כיצד להסיר את התמיכה הממשלתית מבלי להצית מחדש את המשבר



שרי האוצר של מדינות ה-g8, שנפגשו בסוף השבוע באיטליה, החלו לנסח תוכניות לנסיגה ממדיניות התמריצים הכלכליים והתמיכה הממשלתית במערכת הפיננסית שהובילו בחודשים האחרונים, לאור סימני ההתאוששות של הכלכלה העולמית ועל רקע חששות המשקיעים מפני אינפלציה והתרחבות הגירעונות התקציביים.



שרי ה-g8 הסכימו בסוף השבוע כי יש לנסח אסטרטגיית יציאה ממדיניות התמריצים הכלכליים לאחר התאוששות הכלכלה הגלובלית, ואף ביקשו מקרן המטבע הבינלאומית (imf) לבחון כיצד ניתן לעשות זאת מבלי להצית מחדש את המשבר הפיננסי והכלכלי העולמי. עם זאת, הסכימו השרים כי עדיין מוקדם מדי להסיר את חבילות התמריצים בסך 2 טריליון דולר שיזמו בחודשים האחרונים כדי לעודד את הצמיחה הכלכלית.



"עידוד הצמיחה עדיין צריך להיות המוקד העיקרי של המדיניות הכלכלית. עדיין מוקדם מדי לעבור למדיניות של ריסון תקציבי", אמר שר האוצר האמריקאי טימותי גייתנר לאחר פגישת ה-g8. אתמול אמר גייתנר כי הכלכלה העולמית עדיין לא התאוששה מהמשבר וכי על הממשלות להמשיך לנקוט בצעדים להגברת הביקוש. "ההתאוששות הכלכלית והפיננסית תהיה חזקה יותר ובת קיימא אם נצליח להבהיר כיצד להגיע לאיזון תקציבי כאשר הסערה תחלוף", אמר גייתנר.



החשש של קובעי המדיניות הוא כי אם ייסוגו ממדיניות התמריצים מוקדם מדי, יוביל הדבר להצתה מחדש של המשבר או לעיכוב ההתאוששות של הכלכלה העולמית. כמו כן, מבקשים קובעי המדיניות להרגיע את חששותיהם של המשקיעים מפני התרחבות הגירעונות הממשלתיים, חששות אשר הובילו בשבוע שעבר את התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים לרמתה הגבוהה ביותר מאז אוקטובר בשל הדאגה כי ארה"ב לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה בעקבות חבילות התמריצים המשמעותיות שיזם הממשל.



"המשקיעים לא בהכרח מצפים לאסטרטגיות יציאה ספציפיות לפי שעה, אך בהחלט מעוניינים כי הממשלות כבר יתחילו לחשוב על אסטרטגיות כאלה. הם חוששים שהאינפלציה תעלה בחדשות אם הממשלות לא יעשו דבר כדי להסיר את התמריצים", אמר ביל וידרל, הכלכלן הראשי של חברת הייעוץ קמברלנד אדווייזרס, לבלומברג.



שר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג, היה הבוטה ביותר כאשר הזהיר את שאר בכירי ה-g8 מפני נסיגה מהירה מדי ממדיניות התמריצים. "הכלכלה עדיין לא התאוששה. אף אחד לא מדבר עדיין על שינוי מדיניות בזמן הקרוב", אמר דרלינג. השר האוצר הגרמני, פר שטיינברוק, הזהיר לעומת זאת כי יש לנסח אסטרטגיית יציאה כדי להימנע מהאצה באינפלציה.



בסוף השבוע פירסמו שרי ה-g8 את התחזית האופטימית ביותר שלהם בנוגע למצב הכלכלה העולמית מאז קריסתו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס בספטמבר, וציינו כי למרות אי הוודאות והעלייה בשיעור האבטלה ניתן לזהות סימני התייצבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully