וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר של רוסיה: אלכסיי קודרין: מצבו של הדולר טוב - עדיין מוקדם מדי לדבר על חלופה

סוכנויות הידיעות

15.6.2009 / 10:20

היום מתחזק הדולר מול מרבית המטבעות המרכזיים בעולם; מול היורו מתחזק הדולר ב-0.9%



שר האוצר של רוסיה, אלכסיי קודרין, אמר בסוף השבוע האחרון כי מצבו של הדולר הוא טוב, ובכך תמך בטענות לפיהן לא צפוי בינתיים תחליף כלשהו לדולר כמטבע עתודות המט"ח העולמי.



הצהרתו של קודרין, אשר נועדה להרגיע את בטחונם של משקיעים רוסים בדולר, הגיעה מספר ימים לאחר שנשיא רוסיה, דימיטרי מדוודב, הטיל ספק במעמדו של הדולר בעולם, והציע למצוא לו חלופה.



היום מתחזק הדולר אל מול מרבית המטבעות המרכזיים בעולם. מול היורו הוא מתחזק ב-0.9% לרמה של 1.389 דולר ליורו; מול הליש"ט מתחזק הדולר ב-0.6% לרמה של 1.634 דולר לליש"ט; מול הפרנק השוויצי עולה הדולר ב-0.8% לרמה של 1.087 דולר לפרנק; הדולר האמריקאי מתחזק גם מול הדולר הקנדי ב-0.6% לרמה של 1.126 דולר לדולר קנדי; מול הין נחלש הדולר ב-0.1% לרמה של 98.31 ין לדולר.



"עדיין מוקדם מדי לדבר על חלופה לדולר", אמר קודרין בראיון בסוף השבוע בלצ'ה שבאיטליה, שם נפגשו שרי האוצר של שמונה הכלכלות הגדולות בעולם (g8) לדון בדרכים ליציאה ממדיניות התמריצים לאור ההאטה במשבר הכלכלי.



מדד הדולר מול שישה מטבעות מרכזיים בעולם - יורו, ין, ליש"ט, דולר קנדי, פרנק שווייצי וקרונה שוודית - נפל ב-10.6% בשלושת החודשים האחרונים על רקע חששות כי רכישות מוגברות של אג"ח ממשלתיות אמריקאיות על ידי הבנק הפדרלי יביא להצפת השווקים בדולרים. הדבר הביא להתחזקות המטבעות של המדינות המתעוררות הגדולות בעולם (bric) מול הדולר בחודש האחרון. הריאל הברזילאי התחזק ב-11.2%, הרובל הרוסי עלה ב-6.9% והרופי ההודי ב-6.4%. המטבע הסיני, יואן, התחזק ב-21% בין יולי 2005, אז התירה ממשלת סין את המסחר בו, ועד ליולי 2008. בחודשים האחרונים מנעה סין את התחזקות המטבע בשל המשבר.



בשבוע הבא יתכנסו מנהיגי המדינות המתעוררות הגדולות bric לוועידה ראשונה, בה הם צפויים לדון, בין השאר, בדרכים להגדלת השפעתן על המדיניות הכלכלית הגלובלית. המדינות המתעוררות טוענות כי חלקן בקרן המטבע הבינלאומית (imf), אשר נוסדה עם סיום מלחמת העולם השנייה, אינו משקף את כוחן הכלכלי כיום. ברזיל, למשל, היא הכלכלה העשירית בגודלה בעולם, אך מהווה רק 1.38% מהקולות ב-imf.



התשואה על האג"ח של ממשלת ארה"ב ירדה ל-4% בשבוע שעבר, לראשונה מאז אוקטובר, לאחר שרוסיה וברזיל הודיעו כי הן מתכננות לרכוש אג"ח בסך 20 מיליארד דולר מה-imf. בכיר בבנק המרכזי של סין אמר כי סין שוקלת לרכוש אג"ח של קרן המטבע בסך 50 מיליארד דולר.



סין היא כיום הנושה הגדולה ביותר של ארה"ב. נכון למארס, החזיקה סין באג"ח בשווי 767.9 מיליארד דולר של ממשלת ארה"ב, על פי נתוני משרד האוצר האמריקאי. יפאן, השנייה בגודלה, מחזיקה באג"ח של 686.7 מיליארד דולר ובידי רוסיה ישנן אג"ח בשווי 138.4 מיליארד דולר של ממשלת ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully