וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: ברמות האינפלציה הנוכחיות אנו נותנים עדיפות קלה לאג"ח השקליות על פני האג"ח הצמודות למדד

TheMarker

15.6.2009 / 10:37

לפי האנליסטים, היציבות היחסית בשוק האג"ח הממשלתי, נובעת מהערכת המשקיעים כי רמת התשואות אליה הגיעו האג"ח בישראל אטרקטיבית



בבית ההשקעות מיטב מעדיפים את האג"ח השקליות על פני האג"ח הצמודות למדד. ציפיות האינפלציה ל-5 שנים הנגזרות משוק ההון, עומדות על כ-2.6%. "ברמות אינפלציה כאלו אנו נותנים עדיפות קלה לאג"ח השקליות על פני הצמודות", אומרים האנליסטים. מדד האג"ח הלא צמודות ירד בשבוע שעבר ב-0.3%, ומדד האג"ח הצמודות למדד ירד ב-0.2%.



שוק האג"ח הממשלתי החל להראות סימנים ראשונים של התייצבות בשבוע שעבר, לאחר מספר שבועות רצופים של עליית תשואות באפיק השקלי ופחות מכך באפיק הצמוד. "היציבות היחסית בשוק האג"ח הממשלתי נובעת, כפי הנראה, מהערכת המשקיעים כי רמת התשואות אליה הגיעו האג"ח הממשלתיות בישראל אטרקטיבית, למרות המשך עליית התשואות לפדיון והעצבנות במסחר באג"ח המקבילות בארה"ב", טוענים במיטב.



כתוצאה ממגמה זו, הצטמצם מרווח התשואות עד כדי 170 נקודות בסיס, וזאת לאחר מספר שבועות רצופים בהן עמד המרווח על 200 נקודות בסיס. האנליסטים מעריכים כי לאחר התייצבות בשני השווקים, לא מן הנמנע שהמרווח יעמוד על 150 נקודות בסיס, כפי שהיה בתקופות יציבות יותר בשווקים.



האפיק הקונצרני המשיך גם בשבוע שעבר במסע העליות, אותו החל כבר בתחילת השנה. מדד התל בונד 60 עלה בכ-0.6%. "מעניין לשים לב לשונות בביצועי שני המדדים המרכיבים את מדד זה, קרי התל בונד 20 והתל בונד 40", אומרים האנליסטים.



מדד התל בונד 20, המכיל את 20 האג"ח הקונצרניות בעלות הדירוג והסחירות הגבוהה יותר - כלומר שאמורות להיות בטוחות יותר להשקעה, ירד בשבוע שעבר בכ-0.1%. מדד התל בונד 40, המכיל את האג"ח ברמת סיכון גבוהה יותר להשקעה, עלה ב-1.4%. כמו כן, השבוע זכו מחזיקי האג"ח בריבית משתנה של פז ופועלים לרווחי הון נאים, לאחר ששתיהן עלו בחדות ותיקנו חלק ניכר מהירידות של השבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully