וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורון צברי מתפטר ממליאת רשות השידור ומהוועד המנהל: "מר אדלשטיין, אין לי אמון בך"

אופיר בר-זהר

15.6.2009 / 10:55

צברי לשר: "בהחלטתך להפנות כתף קרה למאמציו של גביש ולסמן לו את הדרך החוצה, אתה חורץ את דין כהונתך"



הבמאי דורון צברי הודיע הבוקר על התפטרותו ממליאת רשות השידור ומהוועד המנהל של הרשות. במכתב שנשלח לשר ההסברה הממונה על רשות השידור מודיע צברי על התפטרותו ומתאר את אכזבתו וצערו בעקבות התפטרות היו"ר משה גביש.



צברי כותב: "שלום כבוד השר. בצער, אכזבה ותסכול גדול, אני מגיש לך בזאת את התפטרותי מחברות במליאה ובוועד המנהל של רשות השידור. עשר שנים אני נאבק למען רפורמה ברשות השידור. בעשור שחלף כיהנו בתפקיד 4 מנכ"לים, 5 יו"רים ועד מנהל ו-6 שרים ממונים. כולם, כולל כולם, הבטיחו רפורמה. אתה השר השביעי שממונה לתפקיד בעשור האחרון. כשאתה מבטיח רפורמה, כמו כל קודמך, אני מתקשה להאמין לך".



צברי מתאר את יתרונותיו של גביש כמוביל הרפורמה ואומר כי "בכל השנים שהקדשתי (בהתנדבות) לקידום הרפורמה ברשות השידור, גם כמשקיף מבחוץ, כיו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים וכיו"ר איגוד הבמאים, וגם כמפקח מטעם הציבור, כחבר במליאה והוועד המנהל, לא נתקלתי באדם ראוי יותר ממשה גביש. אין לי מלים בכדי להביע את התפעלותי מהאופן שבו מילא גביש את תפקידו. שליח ציבור במובן הכי אמיתי ועמוק של המילה: חכם, יסודי, ישר, חרוץ, הגון, בקיא, מסור ונדיב. כהונתו של גביש הייתה הפעם היחידה בה האמנתי שיש תקווה לרשות השידור. בפעם הראשונה עמד בראש הספינה הזו קברניט ראוי".



צברי מסכם את המכתב: "בהחלטתך להפנות כתף קרה למאמציו של גביש ולסמן לו את הדרך החוצה, אתה חורץ את דין כהונתך כשר הממונה ככהונה כושלת. יש אדם הקונה את עולמו בשעה אחת ויש המפסיד אותו בהחלטה (אומללה) אחת. צר לי, אך אין לי אמון בך. אני מגיש לך התפטרותי".



כזכור יו"ר רשות השידור משה גביש התפטר בשבוע שעבר מתפקידו, ככל הנראה על רקע רצונו של אדלשטיין למנות לתפקיד אדם מטעמו. רבים מאמינים כי עם עזיבת גביש נסתם הגולל על הרפורמה, זאת בשל הישגיו הרבים של גביש אשר הצליח לחתום על הסכמים לפרישתם של 700 מתוך 1,900 עובדי הרשות, ולהגיע ל"ישורת האחרונה" מבחינת הרפורמה.



צברי, במאי ויוצר קולנוע וטלוויזיה, אחראי בין השאר לסרטים "הבחור של שולי", "האח של דריקס", "בית שאן: סרט מלחמה" ועוד.



מהשר אדלשטיין לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully