וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: אם מגמת האמון בדולר תימשך - בימים הקרובים נראה שבירה של רמת התמיכה בשטרלינג לכיוון 1.63 ומטה

TheMarker

15.6.2009 / 11:06

לפי האנליסטים, נקודת התמיכה הבאה של האירו נמצאת ב-1.39 דולר, והמטבע עלול לבקר בה כבר בטווח הקרוב



הדולר פותח את שבוע המסחר בסערה ומתחזק בכ-0.5% מול האירו והליש"ט, בעוד שגם האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ממשיכות במסלול העליות. מאחורי ה"שרירים שמפגין השטר הירוק" ישנה ההתבטאות של שר החוץ הרוסי, אלכסיי קודרין שאמר כי "מוקדם מדי לדבר על אלטרנטיבות לדולר", במסגרת שיחות פורום מדינות ה-ג'י 8, באיטליה.



קודרין מסר כי אין לארצו כוונה להחליף את הנכסים הדולריים שלה בהקדם, והוסיף כי האג"ח הממשלתיות של ארה"ב הינן יציבות. התבטאות זאת הופכת את הקלפים, לאחר שבשבוע שעבר הודיעה רוסיה כי בכוונתה למכור חלק מאחזקותיה באג"ח ממשלתיות אמריקאיות, ולרכוש במקומן אג"ח שתנפיק קרן המטבע הבינלאומית. גם סין, ברזיל ומדינות נוספות השמיעו דברים דומים, מה שהביא לירידות באג"ח הממשלתיות של ארה"ב ובדולר.



האירו נפל במהלך הבוקר ל-1.3942 דולר, בעוד שמשקיעים רבים מקדישים תשומת לב מיוחדת גם לנתונים גרועים, המעידים על תפוקת מפעלים נמוכה לחודש אפריל בגוש האירו. נקודת התמיכה הבאה של האירו נמצאת ב-1.3900 דולר, והמטבע עלול לבקר בה כבר בטווח הקרוב. גם המטבע האוסטרלי, האוזי, רשם היום ירידה של 0.8% לכיוון 0.8072 דולר, כשהוא נסוג מהשער הגבוה ביותר במהלך 8 החודשים האחרונים כנגד הדולר, 0.8265, בו שהה מוקדם יותר החודש.



השטרלינג הדרדר במהלך הבוקר, מהשער הגבוה של 1.64250 שטרלינג לדולר עד לרמת התמיכה של 1.6316, כשהוא מתקן במעט לקראת המשך המסחר ומתקבע סביב 1.6339. האנליסטים מאמינים שאם מגמת האמון המחודשת בדולר תימשך, אז כבר בימים הקרובים נראה שבירה של רמת התמיכה, לכיוון 1.63 ומטה.



ביום רביעי צפוי נשיא ארה"ב לחשוף את התוכנית המקיפה ביותר מאז שנות ה-30, לפיקוח וארגון מחדש של המערכת הפיננסית. המהלך ישפיע על כל תחום בבנקאות, מחיתום של משכנתאות ועד האופן שבו ניתן לסחור במכשירים פיננסים מורכבים. כך לפי ה"וול סטריט ג'ורנל". אם המשקיעים יביעו אמון בתוכנית, אז השווקים צפויים להגיב בחיוב ולהתחזק מעלה.



בגזרה המקומית, הדולר פותח את שבוע המסחר בהתחזקות ניכרת מול השקל ועולה ב-1.5% לרמה של 3.9753 שקל, לאור התחזקות המטבע האמריקאי גם בשוק המט"ח העולמי. הערב יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש מאי, שצפוי לעלות ב-0.3%-0.4%.



החוזים העתידיים על הנפט יורדים הבוקר ב-1% לעומת יום שישי, ונסחרים סביב 71 דולר לחבית. זאת בעוד שמשקיעים רבים "בורחים" מהסחורות, ושמים את יהבם בשנית על השטר הירוק. ברקע לירידות ישנו גם מהלך משיכת הרווחים של משקיעים רבים, לאחר הראלי של שלושה ימים בהם הגיע הנפט לשיאים חדשים.



המרוץ לזהב הסתיים לעת עתה, כך עולה מניתוח המסחר בבוקר יום שני. האנליסטים מאמינים שהזהב ימשיך להתחזק בטווח הבינוני, אולם כעת נראה שהמירוץ למעלה הסתיים. יש לשים לב לעובדה שהזהב לא הצליח לשבור את המחסום הפסיכולוגי של 1000 דולר לאונקיה, והתחזק בתחילת יוני רק עד 989 דולר. כעת השווקים נמצאים בציפיה לנתונים חדשים בדבר האינפלציה העולמית. במידה וזו אכן "תרים את ראשה", אז "תור הזהב" המחודש עשוי לעשות קאמבק כבר בקרוב.



את הסקירה כתב ארז פריש, אנליסט בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully