וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MSCI תכריז הערב האם לסווג את ישראל כשוק מפותח; חיים ישראל: אם זה יקרה, ההשקעות הזרות בישראל ירדו

טל לוי

15.6.2009 / 11:20

כיום מסווגת ישראל כשוק מתעורר שתופס 13% ממדד השווקים המתעוררים; שינוי הסיווג יוריד משמעותית את משקלה



בנק ההשקעות מורגן סטנלי צפוי להכריז הערב האם יסווג את מדינת ישראל כמדינה מתעוררת או כשוק מפותח. כ-90% מהכסף הפסיווי בעולם מנוהל באמצעות המדדים של בנק ההשקעות מורגן סטנלי (מדדי msci) וסיווגה של ישראל משפיע על משקלה במדדים הללו.



כיום מסווגת ישראל כמדינה מתפתחת ופירוש הדבר כי היא תופסת 2.8% ממדד השווקים המתעוררים העולמי או 13% ממדד msci ememea (המדד הכולל שווקים מתעוררים, אירופה, מזה"ת ואפריקה). כיום ישראל אינה מופיעה במדד msci world שכולל רק מדינות מפותחות.



במידה ואכן ישונה סיווגה של ישראל, היא צפויה להיעלם מהמדדים של השווקים המתעוררים ולתפוס משקל זניח של 0.38% בלבד מהמדד העולמי.



"מדובר באירוע מכונן לשוק ההון הישראלי והמשמעות היא שההשקעות הזרות בישראל ירדו משמעותית. במילים פשוטות: ישראל לא תראה את הכסף" אומר האנליסט חיים ישראל המכסה את מדינת ישראל מטעם בנק ההשקעות מריל לינץ'.



במריל מעריכים כי במידה והסיווג של ישראל ישונה צפויים להכנס לישראל 2.8 מיליארד שקלים באמצעות כסף פסיבי (כלומר המנוהל באמצעות תעודות סל). אמנם מדובר בסכום נאה אולם ישראל מסביר כי למעשה, 75% מהכסף יושקע בשלוש מניות בלבד: 60% מהכסף יושקע בטבע והשאר בכימיקלים לישראל ובצ'קפוינט. יותר מכך, אם נתעלם לרגע מכי"ל, הרי ש-67% מהכסף צפוי להגיע ל-2 חברות שנסחרות בחו"ל, בדולרים, כך ששוק ההון הישראלי לא יראה את הכסף הזה.



כסף אקטיווי לעומת זאת, לא צפוי להכנס לישראל בכלל בשל המשקל הקטן של ישראל (כאמור 0.38% בלבד).



במידה ואכן ישונה הסיווג של ישראל, צפוי להווצר "חור" של 13% במדד השווקים המתעוררים ואליו עתידות להכנס מדינות המפרץ שהיו עד כה בסיווג של מדינות בלתי מדורגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully