וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פורקס: בטווח הבינוני-ארוך הזהב צפוי ליהנות מביקושים, לאור חשש המשקיעים שמחפשים הגנה נגד האינפלציה

TheMarker

15.6.2009 / 12:00

הין מפגין עוצמה מול המהלך החיובי של הדולר, ולפי האנליסטים התמיכה נמצאת ב-97.6



הנפט נחלש לרמה של 71 דולר לחבית, לאחר שהמריא מ-65 דולר וחצה את רמת ה-72 דולר לחבית, בתוך כמה ימים. ביום רביעי שעבר ירדו מלאי נפט ב-4.4 מיליון חביות, למרות שהצפי היה חיובי ורוב האנליסטים ציפו לגידול של 100 אלף חביות. על רקע ההתאוששות בביקושים והירידה באספקה, הביקוש לנפט בעולם עולה.



בנקים במזרח הרחוק קונים זהב במטרה להרחיב את עתודות הזהב שלהם. הזהב צלל וסגר את השבוע שעבר על שער של 938 דולר לאונקיה. זאת, לאחר שנסחר על 990 דולר לאונקיה לפני כעשרה ימים. בטווח הבינוני-ארוך, הזהב צפוי להמשיך ליהנות מביקושים לאור החשש של המשקיעים, שמחפשים הגנה נגד הגל האינפלציוני ממנו הם מודאגים.



נתון המכירות הקימעונאיות הוא הזרז הראשון לשיפור הצמיחה, כיוון שהוא מייצג בצורה הטובה ביותר את צד הביקושים ומהווה את הדלק שמניע את מנועי הייצור והצמיחה. מדד המכירות עלה ב-0.5%, מעל לתחזיות, וזאת לאחר ירידה של 0.2% באפריל ושל 1.1% במארס. הנתון מחזק את הדולר כנגד המטבעות העיקריים.



דולר-שקל (ספוט: 3.98)



השקל צפוי לסגור את הפער שנוצר עם פתיחת המסחר מחר בבוקר. כדי לסגור את הפער, הדולר צריך להיסחר מול השקל ברמה של 4.01, עלייה של כ-2%. השקל צפוי לזנק עם פתיחת המסחר. הדולר מתחזק מול המטבעות המרכזיים בעולם, ובעיקר מול הזהב והכסף. זאת, לאחר שפורסם כי שוק התעסוקה בארה"ב איבד בחודש מאי את מספר המשרות הנמוך ביותר מזה 8 חודשים, וחיזק את ההערכה ששיא המיתון כבר חלף.



אירו-דולר (ספוט: 1.39)



הייצור האירופי המצטמצם מהווה בערך 17% מהתוצר המקומי הגולמי של גוש האירו. לכן, נתוני אפריל עלולים לגרום להאטה כלכלית ברבעון השלישי והצמיחה עלולה להיות נמוכה מהציפיות. התפוקה באירופה ירדה ב-21.6% ב-16 מדינות האיחוד, והדרדרה אף נמוך מהשפל הקודם שקבע ירידה של 19.3% במארס השנה. האירו נחלש מול הדולר המתחזק, וצולל חזרה לאיזור שמתחת לרמה החשובה, 1.40. ההתנגדות הקרובה ממוקמת ב-1.4055, וההתנגדות הבאה ב-1.4150.



דולר-ין (ספוט: 98.50)



הין היפני דווקא מצליח לשמור על ערכו מול הדולר, בשונה מהמטבעות האחרים. הדולר אמנם מתחזק אך באופן מדוד, ועלה רק ב-20 פיפס מתחילת המסחר ובסך הכל ב-0.15%. הין מפגין עוצמה מול המהלך החיובי של הדולר, לקראת פרסום הודעת הריבית ביפן. תמיכה ראשונה נמצאת ב-97.60, ואחריה קיימת תמיכה ב-97.20. התנגדות ראשונה נמצאת ב-99.10, ואחריה נמצאת רמת 100.00.



את הסקירה כתבו האנליסטים בכלל פורקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully