וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת נבוטק מדיקל של ד"ר שמעון אקהויז, גייסה 10 מיליון דולר

גיא גרימלנד

15.6.2009 / 12:09

החברה מפתחת טכנולוגיית עקיבה וניווט, המאפשרת זיהוי מדויק של מיקום גידול סרטני ומעקב אחריו בזמן הקרנה



חברת נבוטק מדיקל מיוקנעם השלימה גיוס של 10 מיליון דולר בהובלת קרן הון הסיכון גיזה. בהשקעה השתתפו גם קרן וואנקה קפיטל, קרן אגאת, שר הבריאות לשעבר דני נווה, שמעון אקהויז וקרן bridgefund. בעקבות ההשקעה תמונה אלקה ניר, שותפה בגיזה, לדירקטורית בחברה. עד כה החברה גייסה 22 מיליון דולר (כולל הגיוס הנוכחי).



נבוטק נוסדה ב-2005 על ידי היזם הסדרתי ד"ר שמעון אקהויז והיזמים ד"ר דוויד נוישטטר, ד"ר שלומי בן ארי וגיורא קורנבלאו. החברה מפתחת טכנולוגיית עקיבה וניווט, המאפשרת, בין השאר, זיהוי מדויק של מיקום גידול סרטני ועקיבה אחריו במהלך טיפולי הרדיותרפיה (הקרנה). המערכת מבוססת על רכיב ממוזער המושתל בגוף החולה בסמוך לגידול, ומערכת עקיבה התומכת במערכת ההקרנה ומאכנת בדיוק גבוה את מיקום הגידול בזמן אמת.



"החברה מביאה בשורה לחולי הסרטן ומשפרת את יעילות הטיפול בהקרנות, תוך מזעור הנזק לרקמות בריאות בסביבת הגידול ומניעת סיבוכים. הטכנולוגיה תיושם באפליקציות נוספות", אומרת אלקה ניר, שותפה בגיזה.



גיורא קורנבלאו, מנכ"ל נבוטק, מסביר כי מדובר בשתל מיקרוסקופי שמוחדר לגוף האדם ונצמד לאיבר שאחריו רוצים לעקוב. בשלב הטיפול מערכת העקיבה מאכנת את השתל ומספקת מידע אמין ומדויק לגבי מיקום הגידול בזמן אמת. "האיברים בגוף האדם נמצאים בתנועה מתמדת, רצונית או לא רצונית, תוך כדי הטיפול עצמו ובודאי בין טיפולים שונים בסדרת הקרנות שנמשכת עד חודשיים. עקב תנועה זו נדרש איכון מדויק, אובייקטיווי ומהיר לצורך טיפולי הקרנה ממוקדים שיפחיתו את תופעות הלוואי והסיבוכים. החדירה המהירה לשוק של טכנולוגיות הקרנה מדויקות (דוגמת imrt) מעלה באופן משמעותי את הצורך בטכנולוגיות איכון משלימות. יש ערך מוגבל בלבד בתותח מדויק מאד ללא כוונת בזמן אמת - כמו זו שפיתחנו".



בתחום המעקב אחר גידולים סרטניים פעילות חברות נוספות עם טכנולוגיה שונה , כמו חברת nst . החברה עוסקת בפיתוח מולקולה שיודעת לזהות תאים העוברים תהליך של מוות (אפופטוזיס), הנגרם בזמן הקרנות. המולקולה מכילה איזוטופ רדיואקטיווי שניתן לזיהוי בעזרת מכשיר pet , המאפשר לבצע הדמיה של התהליך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully