וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבניין הגבוה בעולם ייבנה בערב הסעודית

סוכנויות הידיעות

15.6.2009 / 14:03

חברת ההשקעות של הנסיך הסעודי אל-ווליד בן טלאל הודיעה כי תבנה בעיר ג'דה את הבניין הגבוה בעולם בהשקעה של 27 מיליארד ד'

קינגדום הולדינג, חברת ההשקעות של הנסיך הסעודי אל-ווליד בן טלאל, בעל המניות הפרטי הגדול ביותר של סיטי, הודיעה שלשום כי תבנה בעיר ג'דה שבסעודיה את הבניין הגדול ביותר בעולם וכי בחרה בחברת הנדל"ן עמאר פרופרטיס מדובאי להיות אחראית על פיתוח הפרויקט.

המבנה, שיוקדם בג'דה, צפוי להתנשא לגובה של יותר מקילומטר ולהיבנות בהשקעה של 100 מיליארד ריאל סעודי (27 מיליארד דולר). עמאר פרופרטיס, חברת הנדל"ן הגדולה בדובאי, כבר בונה כיום את הבניין הגבוה ביותר בעולם, בורג' דובאי, באיחוד האמירויות.

בנייתו של בורג' דובאי, אשר צפוי להתנשא לגובה של 800 מטרים, צפויה להסתיים מאוחר יותר השנה. בורג' דובאי החליף כמגדל הגבוה בעולם את בניין טאיפיי 101 בטיוואן, המתנשא לגובה של 509 מטרים.

בן טלאל, המדורג כאיש ה-22 בעושרו בעולם על ידי המגזין "פורבס" אמר אתמול כי בחר בעמאר פרופרטיס לניהול הפרויקט בשל ניסיונה בפרויקט מסוג זה. הבניין הגבוה בעולם, שזכה לשם מגדל קינגדום, יהיה כפול בגובהו מזה של בניין האמפייר סטייט בניו יורק ויהווה את מרכזו של פרויקט קינגדום סיטי, אשר כלול 59.6 קילומטרים רבועים של בנייני מגורים, מתחמים מסחריים ומלונות בג'דה.

על פרויקט קינגדום סיטי, הצפוי לאכלס 80 אלף דיירים, הכריזה סעודיה לפני מספר שנים במסגרת תנופת הפיתוח במדינה בעקבות העלייה החדה במחירי הנפט בשנים האחרונות. בכירים בסעודיה הכריזו כי המדינה תשקיע יותר מ-400 מיליארד דולר בחמש השנים הקרובות על פרויקטי נדל"ן, למרות המשבר הכלכלי שהוביל את הממשלה לגירעון התקציבי הראשון שלה מזה שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully