וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקל אג'יו: ממשיכים להניח שכיוון הדולר הוא כלפי מעלה, עד לרמות של 4.5-4.4 שקל

TheMarker

15.6.2009 / 14:00

באיזיפורקס אומרים כי מבחינה טכנית צפויה לדולר תמיכה ב-3.9; במידה והתמיכה לא תישבר, צפוי הדולר לבחון שוב את רמת ה-4 שקל



הדולר נמצא בנקודת פיתול משמעותית בתקופה האחרונה. "לאחר ירידה של השער אל מתחת ל-4 שקל לדולר, אנו נמצאים בצומת דרכים", אומרים בשקל אג'יו. האנליסטים ממשיכים להניח שכיוון הדולר הוא כלפי מעלה.



"אנו מעריכים שהדולר ישאר המקור העיקרי לשמירה על רזרבות. כבר ב-2005 דיברנו על התחזקות מקומו של האירו כמטבע רזרבה, ואכן המאזן השתנה קלות לטובתו כאשר ב-2008 הוא קיבל 2% מיתרות המט"ח בעולם, על חשבון הדולר. עם זאת, בעידן הנוכחי כלכלת אירופה אינה מהווה חלופה ראויה לדולר. בנוסף, אנו מעריכים שארה"ב תהיה הראשונה לצאת מהמיתון, והדבר יוסיף לקרנו של הדולר בעולם", כך אומרים בשקל אג'יו.



בנוגע לרכישות המט"ח על ידי בנק ישראל, האנליסטים מעריכים שהבנק ימשיך במדיניותו בעקביות וירכוש דולרים, ללא הגבלת זמן או כמות. בנוסף, לבנק יש דרכים נוספות לגרום לפיחות השקל, כמו לדוגמא העלאת גובה הריבית עבור פקדונות בדולר, צעד שנקט לא מכבר.



"אנו רואים את התנודות הנוכחיות בדולר כמצב ביניים, לאחר מהלכים חדים שנרשמו בו ב-15 החודשים האחרונים בארץ ובעולם. בהמשך השנה הקרובה, אנו מאמינים בהתחזקותו עד לרמות של 4.5-4.4 שקל לדולר", אומרים האנליסטים בשקל אג'יו.



האנליסטים באיזיפורקס מוסיפים כי המאבק המתוקשר בין משרד האוצר לבנק ישראל פוגע ביציבות הכלכלית, והשמועות שנגיד בנק ישראל אולי לא ימשיך בתפקידו מעלות את חוסר הוודאות ומחלישות את השקל. לטענת האנליסטים, מבחינה טכנית צפויה לדולר תמיכה ב-3.90. במידה והתמיכה לא תישבר, צפוי הדולר לבחון שוב את רמת ה-4 שקל לדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully