וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורגן סטנלי קורא לצרף את כלכלת אינדונזיה למדינות ה-BRIC

סוכנויות הידיעות

15.6.2009 / 14:51

תחזית מורגן סטנלי: קצב הצמיחה באינדונזיה יאיץ לרמה של 7% עד 2011; התמ"ג יצמח ב-60% ב-5 השנים הקרובות



הצמיחה הכלכלית באינדונזיה צפוי להאיץ לרמה של 7% עד 2011 – כך העריכו כלכלני הבנק מורגן סטנלי, אשר קראו לצרף את כלכלתה של המדינה למדינות ה-bric, המייצגות את השווקים המתעוררים הגדולים בעולם: ברזיל, רוסיה, הודו וסין.



בדו"ח שפירסם מורגן סטנלי, המשווה בין כלכלת אינדונזיה להודו, נאמר כי היציבות הפוליטית והביקוש הפנימי האיתן באינדונזיה צפויים לתמוך בצמיחה הכלכלית במדינה, שהתמ"ג שלה עומד כיום על 433 מיליארד דולר. נשיא אינדונזיה, סוסילו במבנג יודהויונו, צפוי לנצח בבחירות שייערכו במדינה ב-8 ביולי, לפי הסקרים.



"היציבות הפוליטית באינדונזיה, הגידול בכספי הממשלה והיתרונות הטבעיים של אינדונזיה מבחינה דמוגרפית ומבחינת משאבים טבעיים צפויים להוביל להאצה חדה בפוטנציאל הצמיחה של המדינה. פירוש הדבר הוא כי על קהילת המשקיעים לשקול ברצינות השקעה במדינה", אמר צ'טאן אהיה, כלכלן במשרדי מורגן סטנלי בסינגפור, בראיון לבלומברג.



אינדונזיה, הכלכלה הגדולה ביותר בדרום מזרח אסיה, צפויה לגדול ב-60% בחמש השנים הקרובות ל-800 מיליארד דולר בעקבות היציבות הפוליטית, עלות העבודה הנמוכה ותוכניות הממשלה להשקיע 34 מיליארד דולר בסלילת כבישים, בניית נמלים והקמת תחנות כוח עד 2017, לפי תחזית מורגן סטנלי. מנהיגי מדינות ה-bric צפויים להתכנס השבוע לפסגה ראשונה מסוגה בעיר יקטרינבורג שברוסיה, בה ידונו בדרכים לחזק את השפעתן בזירה הבינלאומית.



לפי תחזית קרן המטבע הבינלאומית (imf), כלכלת אינדונזיה צפויה לצמוח ב-4% ב-2009 - קצב הצמיחה המהיר ביותר מבין הכלכלות בדרום מזרח אסיה. מורגן סטנלי צופה כי כלכלת המדינה תצמח ב-3.7% השנה.



לפי סקרים עדכניים באינדונזיה, צפוי יודהויונו לזכות ברוב גדול בסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות המדינה שייערכו בחודש הבא, ובכך למנוע צורך בסיבוב שני. מוקדם יותר השנה זכתה המפלגה הדמוקרטית בראשותו של יודהויונו ביותר מ-25% מהמושבים בפרלמנט. "תוצאות הבחירות לפרלמנט מעידות על יציבות פוליטית מתמשכת, המהווה גורם מרכזי במימוש פוטנציאל הצמיחה של אינדונזיה", אמר אהיה.



לפי הכלכלן ג'ים אוניל ממשרדי גולדמן סאקס בלונדון, עד שנת 2027 צפוי התמ"ג המשולב של מדינות ה-bric לעלות על התמ"ג המשולב של שבע הכלכלות הגדולות בעולם (g7), העומד כיום על 30.2 טריליון דולר. אוניל הוא הכלכלן שטבע את המונח bric בדו"ח שפירסם ב-2001, בו צפה כי התמ"ג של אותן מדינות יעלה על התוצר של מדינות ה-g7 עד 2037.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully