וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החוזים העתידיים מורים על ירידות של עד 1% בפתיחה על רקע ההיחלשות בשוק הסחורות

ניר צליק

15.6.2009 / 15:00

ברקע - התחזקותו של הדולר; שבוע המסחר הקודם הסתיים בעליות שערים קלות



החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט מורים על ירידות של עד 1% בפתיחת המסחר על רקע ההיחלשות בשוק הסחורות והעלייה בשערו של הדולר. החוזים על הנפט הגולמי למסירה ביולי נסחרים במחיר של 71.18 דולר לחבית, ירידה של 1.2%, בבורסת הסחורות של ניו יורק, וממשיכים את הירידה במחיר הנפט מיום שישי.



שבוע המסחר הקודם הסתיים בעליות שערים קלות למרות שהמסחר ביום שישי הסתיים במגמה מעורבת. בסיכום שבועי, עלה ב-0.5%, טיפס ב-0.4% ומדד הוסיף 0.7%.







בגזרת המקרו, שרי האוצר של מדינות ה-g8, שנפגשו בסוף השבוע באיטליה, החלו לנסח תוכניות לנסיגה ממדיניות התמריצים הכלכליים והתמיכה הממשלתית במערכת הפיננסית שהובילו בחודשים האחרונים, לאור סימני ההתאוששות של הכלכלה העולמית ועל רקע חששות המשקיעים מפני אינפלציה והתרחבות הגירעונות התקציביים.



שר האוצר של רוסיה, אלכסיי קודרין, אמר בסוף השבוע האחרון בראיון שנערך עימו בפסגת ה-g8 כי מצבו של הדולר הוא טוב. בכך תמך בטענות לפיהן לא צפוי בינתיים תחליף כלשהו לדולר כמטבע עתודות המט"ח העולמי. על רקע דבריו, עולה ערכו של הדולר כעת מול מרבית המטבעות.



עוד בגזרת המקרו, המשקיעים ימתינו לפרסומו של מדד אמפייר לייצור של הבנק הפדרלי בניו יורק. האינדקס מורכב משאלונים שנשלחים ל-175 סמנכ"לי כספים או מנכ"לים באיזור ניו יורק הנשאלים בנוגע לשינויים שחלו בחודש האחרון. ציפיות האנליסטים הן לירידה של 2 נקודות באינדקס של חודש יוני ביחס לחודש הקודם. לשם השוואה, באפריל ירד האינדקס ב-4.6 נקודות.



בנוסף, יתפרסם מדד איגוד הקבלנים האמריקאי לשוק הנדל"ן, המורכב מממוצע של מכירות הבתים הקיימים, מכירות הבתים הצפויות בששת החודשים הבאים ותנועת הקונים הפוטנציאליים של בתים.



מוריס "האנק" גרינברג, מנכ"ל aig לשעבר, יעיד השבוע בבית משפט פדרלי במנהטן במסגרת תביעה שהגישה aig נגד חברת ההשקעות הפרטיות שהוא מנהל, סטאר אינטרנשיונל (sico). לטענת aig, החברה של גרינברג, שהודח מ-aig ב-2005 באשמת פעילות פיננסית מנוגדת לחוק, השתמשה באופן לא הולם במיליוני מניות של aig בשווי 4.3 מיליארד דולר שבהן החזיקה במשך כמה עשורים, כשהקימה קרן למימון הטבות שכר לעובדי aig לשעבר.



aig, אשר קיבלה סיוע של 182.5 מיליארד דולר מהממשל הפדרלי, אמרה כי במידה ותזכה במשפט, היא תשתמש בפיצויים שתקבל להחזרת כספי הסיוע.



בחברות הישראליות, האחים צבי ויוסף ויליגר הגיעו לאחזקה של 74.4% מהחברה הבת, ויליפוד אינטרנשיונל, הנסחרת בניו יורק, לאחר שרכשו מניות בשוק הפתוח בהיקף של 250 אלף דולר מאז ה-26 במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully