וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלביט מערכות תשקיע 18 מיליון דולר תמורת 19% ממיקאל ותקבל אופציה לרכישת יתרת מניותיה

אורה קורן

15.6.2009 / 15:20

השלב הראשון של העסקה משקף למיקאל שווי של קרוב ל-100 מליון דולר



הודיעה היום כי חתמה על הסכם עם חברת מיקאל, לפיו תשקיע בה כ-18 מיליון דולר בתמורה להקצאת כ-19% ממניותיה. כחלק מההסכם, תוענק לאלביט מערכות גם אופציה לרכישת כל יתרת מניות מיקאל מבעלי המניות שלה. השלב הראשון של העסקה משקף למיקאל שווי של קרוב ל-100 מליון דולר.



בשלב הראשון של העסקה, תעניק אלביט מערכות למיקאל הלוואה בסך של 18 מליון דולר. לאחר קבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים ובכפוף לו, תומר ההלוואה להשקעה ומיקאל תקצה לאלביט מערכות כ-19% ממניותיה ותעניק לאלביט מערכות אופציה לרכוש, במהלך שנת 2011, את יתרת מניות מיקאל מבעלי המניות האחרים, במחיר שייקבע בהתאם להערכת שווי עצמאית חיצונית. מיקאל נמצאת בשליטת מיקו גילת, רוני נפתלי ובאני צ'אודרי.



מיקאל נוסדה בשנת 1993 על ידי אברהם (מיקו) גילת. קבוצת מיקאל פועלת באמצעות שלוש זרועות עיקריות הכוללות את חברת סולתם מערכות בתחום הארטילריה, תחום הרכב הקרבי המשוריין המובל על ידי סיימר ותחום האופטרוניקה המובל על ידי איי.טי.אל אופטרוניקס [tase: אטאל]. בבעלות הקבוצה חברות בארץ ובעולם. גילת התכוון להפוך את סולתם לחברה הבטחונית הלא ממשלתית השנייה בגודלה בישראל, אולם באחרונה נקלעה החברה הבת סולתם לקשיים גדולים בעקבות עסקה גדולה בקזחסטאן שהוקפאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully