וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת שינוי מבני בתשלובת המזון: תנובה מפרסמת הצעת רכש לסנפרוסט בפרמיה של 34% על השוק

יורם גביזון

15.6.2009 / 15:34

תנובה הגיעה להסכם עם גופים מוסדיים מקבוצת הראל לפיו יתמכו בהצעת הרכש



חברת תנובה שבשליטת קרן אייפקס ומבטח שמיר מתכננת למחוק את חברת מהמסחר בבורסה כצעד לקראת שינוי מבני בתשלובת המזון. תנובה שמחזיקה ב-79.7% ממניותיה של סנפרוסט, פירסמה הצעת רכש לכל מניותיה של סנפרוסט שבידי הציבור במחיר של 28.5 שקל למניה. מחיר זה גבוה ב-34% ביחס למחיר הפתיחה של המניה היום, ומשקף שווי חברה של 146 מיליון שקל לסנפרוסט. המניה עולה ב-33.8% למחיר של 28.4 שקל בתגובה לפרסום הצעת הרכש.



תנובה הגיעה להסכם עם גופים מוסדיים מקבוצת הראל לפיו יתמכו בהצעת הרכש. גופים אלו מחזיקים ב-8.7% ממניותיה של סנפרוסט וב-10.7% מסדרה א' של איגרות החוב שהונפקו על ידי סנפרוסט. על פי ההסכם, תרכוש תנובה מהראל את המניות במחיר של 28.5 שקל ואת איגרות החוב במחיר של 1.136 שקל לאיגרת על פי ערכן המתואם, הכולל הצמדה למדד וריבית שנצברה עליהן, בתוספת 1.6%.



הסכם זה יקל על תנובה להגיע לשיעור החזקה של 95% שמאפשר לבצע רכישה כפויה של יתרת המניות המוחזקות בידי הציבור ולמחוק את המניה מהמסחר בבורסה.



תנובה הסבירה את המהלך בכוונתה להקים תשלובת מזון, קבוצת חברות שאינן בתחום החלב ולבחון את הסינרגיה הפוטנציאלית בין החברות בקבוצה ושינויים מבניים וניהוליים שיש לעשות בהן. קבוצת חברות זו כוללת, בין השאר, את משחטת הבשר אדום אדום, סנפרוסט, יצרנית הרטבים אוליביה ויצרנית המוצרים האורגניים הרדוף.



סביר להניח שגם הפרשה של גילוי חיידקי הליסטריה במוצרי המאפה הקפואים של מעדנות, החברה הבת של סנפרוסט, בסוף ינואר 2009 תרמה להחלטה לבצע את בקרת נזקי התקרית רחוק מהעין הציבורית.



סנפרוסט דיווחה במסגרת הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של 2009 על נזק של 26 מיליון שקל שגרמה הפרשה. סנפרוסט סיימה את הרבעון החולף בהפסד של 3.2 מיליון שקל במחזור של 55.8 מיליון שקל בהשוואה לרווח של 4.5 מיליון שקל במחזור של 70.4 מיליון שקל ברבעון המקביל לו ב-2008.



תנובה ציינה בין הנימוקים הנוספים למחיקתה של סנפרוסט מהבורסה את העלות שבהחזקתה כחברה ציבורית מצד אחד ואת הסחירות הזעירה ב-­15 אלף שקל בממוצע ליום. סנפרוסט מייצרת ומשווקת ירקות ומוצרי מאפה קפואים לשוק המקומי וליצוא. החברה משווקת במותג סנפרוסט ירקות קפואים כמו תירס, גזר, אפונה, שעועית ולקטים. במותג מעדנות היא משווקת מוצרי מאפה קפואים כמו בורקס, בצק עלים, מלווח, ג'חנון ומאפים מתוקים.



על פי הערכות, תנובה אינה מתכוונת למכור בשלב זה את אוליביה או את סוי מג'יק, יצרנית החלב ומוצריו מסויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully