וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכלל פיננסים מאמינים בקרדן NV: חוזרים לסקר את המניה ב"תשואת יתר", במחיר יעד של 24 שקל

TheMarker

15.6.2009 / 16:00

המחיר משקף פרמיה של כ-33% ממחיר הפתיחה של המניה הבוקר; האנליסטים טוענים שבמחיר הנוכחי, קרדן מעניקה חשיפה טובה לניצול ההתאוששות בשווקי העולם



בכלל פיננסים חוזרים לסקר את מניית בהמלצת "תשואת יתר", במחיר יעד של 24.2 שקל. המחיר משקף פרמיה של כ-33% ממחיר הפתיחה של המניה הבוקר. "אנו מאמינים כי במחיר הנוכחי מניית קרדן מעניקה חשיפה טובה לניצול ההתאוששות הנרקמת בשווקים הפיננסיים בעולם. בעוד שג'י.טי.סי פולין מספקת לחברה עוגן חשוב של יציבות, פעילות הפיננסים ערוכה לשיפור משמעותי בתוצאותיה ברבעונים הקרובים", אומר אבירן רביבו, אנליסט בכלל פיננסים.



רביבו טוען כי למרות הסיכון הגבוה הטמון בחשיפה לפעילות האשראי של החברה, מחיר הנייר מעניק פיצוי הולם. "מניתוח השווי הסחיר לאחזקות החברה, עולה כי kfs מתומחרת בשווי 0. הדבר גוזר שווי שלילי של 130 מיליון אירו ל-tbif - מוגזם", אומרים בכלל פיננסים.



"ג'י.טי.סי פולין ממוצבת היטב בשוק המזרח אירופי, ונהנית מתיק נכסים איכותי המוכיח עמידות יפה למשבר. בבסיס העוצמה שמגלה התיק, עומד שכר דירה יציב יחסית ותלות נמוכה בהכנסות", אומר רביבו. עם זאת, האנליסטים מעריכים שהחברה נסחרת כיום מעל לשווייה הכלכלי, ומעניקים לה שווי של 1.05 מיליארד יורו, כ-12% מתחת לשווייה בשוק.



האתגר המשמעותי ביותר הוא באוקראינה



עוד אומרים בכלל פיננסים, כי פעילות האשראי של קרדן ניצבת בפני שיפור מהותי. "ניתן לזהות התייצבות במצב האשראי של tbif, למרות הסערות. התמיכה הממשלתית שקיבלה החברה ברוסיה ובאוקראינה, הפיזור הרחב בתיק והחשיפה הנמוכה שלה לתאגידים כושלים, יאפשרו לה לצלוח את 2009 בצורה סבירה, ומעמידה אותה בנקודת זינוק מצוינת לקראת התאוששות אפשרית של שוקי האשראי ב-2010", מוסיף רביבו.



בכלל פיננסים טוענים שהאתגר המשמעותי ביותר העומד בפני החברה ב-2009 הוא הפעילות באוקראינה. אוקראינה היא אחת הנפגעות העיקריות מהמשבר הנוכחי, וקרדן חשופה לפעילות זו דרך האחזקה ב-tbif, המחזיקה בתיק אשראי של מאות מיליוני אירו במדינה. "אולם, הסיוע החיצוני למדינה זרם גם לבנק של קרדן, והמערכת הפיננסית במדינה התייצבה בשבועות האחרונים", מסביר רביבו. לטענתו, החברה תמשיך לדמם שם, אך התמחור הנוכחי פסימי מדי ומגלם תרחיש קיצוני יתר על המידה לפעילות שם.



עוד אומר רביבו כי הפוטנציאל בסין נותר גבוה, וקרדן ממוקמת שם היטב. לטענתו, את הפירות של תשתית זו החברה תקטוף בשנים הבאות, כשסין תחזור לתוואי צמיחה יציב. "הנכונות ליטול סיכונים חזרה תתמוך בנייר. ניתן לזהות ירידה חדה בהערכת הסיכון הטמון במזרח אירופה, לאחר הבהלה של תחילת 2009. קרדן תהנה מהשינוי החד בטעמי המשקיעים", מסכם רביבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully