וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד ראש הממשלה יסייע בתוכנית מיקרו קרדיט לפיתוח עסקים של נשים במזרח ירושלים

אורה קורן

15.6.2009 / 17:40

הפעילות מתבצעת בשיתוף עם עמותה של אנשי עסקים יהודים ומוסלמים הפועלת מלונדון לקידום עסקים בירושלים



תוכנית מיקרו קרדיט חדשה לפיתוח עסקים של נשים ערביות ממזרח ירושלים עומדת לצאת לדרך בעזרת הרשות לפיתוח כלכלי של מגזר המיעוטים במשרד ראש הממשלה, בראשותו של איימן סייף. התוכנית מופעלת בשיתוף עמותת יהודים ומוסלמים הפועלת מלונדון לקידום עסקים בירושלים. כך נמסר מהמרכז לטיפוח יזמות (מט"י) ירושלים. ההקצבה הממשלתית מיועדת למימון ההדרכה והכנת תוכניות עסקיות עבור נשים ערביות.



בנוסף, יועמד לרשותה של כל אחת מהמשתתפות בתוכנית אשראי התחלתי בסך 20 אלף שקל, ללא ריבית וללא הצמדה. אשראי זה יגיע מכספי "הקרן הירושלמית להלוואות זעירות ללא ריבית", עמותה לונדונית של יהודים ומוסלמים בראשותם של דונלד פרנקלין ופיאז מוגאל. התוכנית מתבצעת בסיוע הרשות לעסקים קטנים ובינוניים.



אורי שרף, מנכ"ל מט"י ירושלים, המפעיל את הפרוייקט אמר, כי "היזמים נתקלים בקושי בלתי נסבל לקבלת הלוואות. מערכת הבנקאות הרגילה מתייחסת בחשדנות ובשלילה לבקשות אשראי, וכל קרנות המימון המיוחדות לעסקים קטנים, הפועלות במדינת ישראל, כולל הקרנות הפילנתרופיות, מסרבות באופן עקרוני להעניק הלוואות לתושבי מזרח העיר בטענה שהם אינם אזרחים ישראליים".



סקר, שבוצע על ידי מט"י ירושלים, עבור הרשות לפיתוח ירושלים, בקרב מאות מסוחרי העיר העתיקה העלה, כי לא רק יזמים חדשים אלא גם בעלי עסקים קיימים סובלים ממצוקת אשראי, אף מעבר למחסור באשראי השורר בחודשים האחרונים במשק עקב המיתון הגלובלי. כ-80% מהסוחרים בעיר העתיקה זקוקים לאשראי נוסף ומתקשים לגייסו. הרוב המכריע של הנשאלים זקוק לאשראי למטרות שיפור ושיפוץ העסקים או הגדלת המלאי, ורק שיעור קטן מביניהם זקוק לאשראי כדי להקל על מצוקת ניהול פיננסי שוטף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully