וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסף טרוים לבימ"ש: גאידמק הבריח כסף מחשבון בקריביים לקפריסין

הילה רז

15.6.2009 / 17:52

טרוים דורש להטיל על גאידמק קנס של מיליון שקל ביום עד שיחזיר את הכספים



איש העסקים יוסף טרוים הגיש היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לפי פקודת ביזיון בית המשפט כנגד ארקדי גאידמק. בבקשה מבקש טרוים לחייב את גאידמק לשלם קנס יומי של מיליון שקל או לחייבו לשאת מאסר של שבעה ימים, עבור כל יום שבו ממשיך גאידמק לבזות את החלטת בית המשפט שאסרה על גאידמק להוציא כספים המופקדים בסלה בנק בלוקסמבורג.



באוגוסט 2008 נקבע בהליך בוררות כי גאידמק ישלם כ-55 מיליון שקל לטרוים בגין הפרת חוזה לרכישת מפעל פוספטים בקזחסטאן. ערעור על פסק הבורר נדון כעת בין הצדדים. טרוים הטיל עיקולים על נכסיו של גאידמק בארץ ובהם בתיו של גאידמק בקיסריה, הרצליה פיתוח וירושלים, מכוניות האמר ומרצדס וקבוצת בית"ר ירושלים.



טרוים טוען, באמצעות עו"ד שחר הררי ושאול קוטלר, כי רק לאחרונה נודע לו שכבר בדצמבר 2005 העביר גאידמק כספים שהפקיד בסלה בנק בלוקסמורג והבריחם לקפריסין. טרוים מציין כי מקור הכספים הוא בממשלת אנגולה, שהעבירה 618 מיליון דולר במסגרת עסקה להפחתת חוב לרוסיה, עסקה בה היה מעורב גאידמק.



לדברי טרוים, הכספים שהתקבלו מממשלת אנגולה הועברו לבנק בקפריסין ומשם העביר גאידמק כ-400 מיליון דולר לחשבונות בסלה בנק של חברות ניהול זרות הרשומות באיי הבתולה.



ב-2004 הוקפאו כספי הקרנות בסלה בנק בעקבות פניית משטרת ישראל, בשל חשד לביצוע עבירות על החוק לאיסור הלבנת הון, ולא התאפשרה כל העברת כספים. גאידמק, טוען טרוים, הצליח להערים על הבנק והבריח את הכספים לבנק רוסי בקפריסין, ביודעו כי הוא מבזה את החלטת בית המשפט.



טרוים מסביר כי רק באחרונה לאחר שנועד עם יועץ ההשקעות של גאידמק לשעבר, פייר גרוטס, נודע לו על הברחת הכספים, המהווה ביזיון של החלטת בית המשפט.



תגובת גאידמק טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully