וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: בנק ישראל לא צפוי להעלות הריבית; מדד יוני צפוי להיות גבוה בעקבות עליית מחירי הדלק

יובל מעוז

15.6.2009 / 19:02

אורי גרינפלד: השפעת הדיור לאורך כל החודשים האחרונים היא הגורם האינפלציוני הכי גדול במשק



"אני לא רואה את בנק ישראל שש להעלות ריבית כעת", אומר אורי גרינפלד, כלכלן מאקרו מכלל פיננסים בתגובה לעליית מדד המחירים לצרכן לחודש מאי ב-0.4%.



הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הודיעה הערב כי מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מאי ב-0.4%. בסיכום 12 החודשים האחרונים עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.8% ושב לתחום היעד של בנק ישראל.



"הנושא האינפלציוני פחות מטריד את בנק ישראל", אומר גרינפלד אך מסביר כי למרות העלייה במק"מים המשקפים צפי לריבית גבוהה יותר במשק עד סוף השנה, תהליך העלאת הריבית יחכה למהלכים של הבנק הפדרלי בארה"ב. "החוזים על הריבית בארה"ב מתמחרים העלאות ריבית בדצמבר, אך קשה לראות כיצד הבנק הפדרלי יעשה זאת כשיש במקביל עלייה בשיעורי האבטלה. מנקודת מבט של בנק ישראל, סביר שהוא לא יעלה ריבית לפני שהפד יעלה ריבית בכדי לא להחליש את השקל".



על תוצאות המדד אמר גרינפלד כי המדד עלה כצפוי, כשחלק מהעלייה נבעה מעליית המסים על הסיגריות, השפעות עונתיות בענף הלבשה והנעלה והסעיף שמשפיע על המדד כל השנה - סעיף הדיור. "המדד בלי סעיף הדיור בשנה האחרונה ירד ב-0.5%. עם דיור עלה המדד ב-2.9%. השפעת הדיור לאורך כל החודשים האחרונים היא הגורם האינפלציוני הכי גדול במשק".



הצפי של בית ההשקעות לאינפלציה ל-2009 הוא ל-1.5%-2%, קרוב לאמצע יעד בנק ישראל. כלל פיננסים צופים כי המדדים הבאים ינוע סביב האפס, אך מדד המחירים לחודש יוני צפוי להיות קצת גבוה בעקבות עליית מחיר הדלק, גם בעקבות מס וגם בעקבות עליית מחירי האנרגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully