וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבני תעשייה גייסה 100 מיליון שקל בתשואה של 8% - פרמיה של 9% מעל אג"ח ממשלתי עם מח"מ דומה

מיכאל רוכוורגר

15.6.2009 / 19:45

הגיוס של מבני תעשייה נועד לתשלום אג"ח של כ-180 מיליון שקל בסוף אוגוסט



מיכאל רוכוורגר ושרון שפורר



חברת הנדל"ן , שבשליטת של אליעזר פישמן, השלימה הערב מכרז ציבורי במסגרתו גייסה כ-100 מיליון שקל באמצעות הרחבת סדרת אג"ח ז'. במהלך המכרז נרשמו ביקושים של כ-130 מיליון שקל. המכרז נסגר בתשואה אפקטיווית מקסימלית של כ-8%, המשקפת פרמיה של כ-9% מעל אג"ח ממשלתיות צמודות מדד מסוג גליל בעלות מח"מ (משך חיים ממוצע) דומה לזה של סדרה ז' - כ-1.6 שנים.



מבני תעשייה מציינת כי הכסף שיגוייס בהנפקה מיועד לפירעון של קרן אג"ח בהיקף של כ-163.4 מיליון שקל ב-31 לאוגוסט, וכן לתשלום ריבית של כ-18 מיליון שקל. החברה לא העמידה בטחונות למשקיעים. אג"ח ז' של מבני תעשייה נסחרות כיום בתשואה לפדיון של 7.6%. התשואה על האג"ח עלתה במהלך השבוע האחרון בצורה חדה של יותר מ-2%.



את ההנפקה הוביל קונסורציום חתמים שכלל את כלל פיננסים חיתום, אנליסט חיתום ולאומי פרטנרס חיתום. בשל העובדה כי החברה ביטלה את השלב המוסדי של הנפקה, לא קיים מידע פומבי לגבי המשתתפים בהנפקה. היקף הגיוס עשוי להגיע עד סוף אוגוסט לכ-300 מיליון שקל, שכן החברה העניקה כתבי אופציה הניתנים למימוש לאג"ח בהיקף של עד 200 מיליון שקל.



במקביל השלימה אתמול חברת את השלב המוסדי במסגרת הנפקת אג"ח. הביקושים בהנפקה הגיעו ל-170 מיליון שקל, ומתוך סכום זה גייסה החברה 96 מיליון שקל. במכרז הציבורי יגוייסו עוד כ-20 מיליון שקל. התשואה האפקטיווית במכרז המוסדי נקבעה על המקסימום – כ-9% - המשקפת פרמיה של 7.6% על אג"ח מדינה עם מח"מ דומה. פטרוכימיים העמידה ל-90% מהיקף החוב בטוחה באמצעות מניות בז"ן, כאשר מחיר המניה לצורך חישוב הבטוחה היה נמוך ממחיר המניה בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully