וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המירוץ להשקת iPhone: אפל ניהלה מגעים עם פלאפון ופרטנר - מבלי ליידע אותן על המגעים עם המתחרה

איילה צורף

15.6.2009 / 21:43

ל-TheMarker נודע כי אדלר-חומסקי יטפל בהשקה מטעם פלאפון ושלמור-אבנון-עמיחי עבור פרטנר



פרטנר ופלאפון חתמו על הסכם מול אפל העולמית להשקת מכשיר ה-iphone החדש של אפל בישראל. זאת, לאחר חודשים ארוכים של משא ומתן שהתנהל מול אפל העולמית, שלא באמצעות איי דיגיטל - נציגת אפל בישראל. ככל הנראה, החברה העולמית הגדירה את ההשקה הרשמית בישראל לסוף ספטמבר-תחילת אוקטובר, אך עד אז תנסינה כל אחת מהחברות לקבל כמה שיותר נקודות תדמיתיות בעקבות החתימה.



השאלה הראשונה שתתברר בקרוב היא מי יהיו משרדי הפרסום שיטפלו מטעם פרטנר ופלאפון בהשקה המקומית: החברות טרם הודיעו מי יהיה משרד הפרסום שיזכה בקמפיין היוקרתי, אך בכירים בחברות הסלולר מעריכים כי יהיו אלה אדלר-חומסקי עבור פלאפון ושלמור-אבנון-עמיחי עבור פרטנר. לכל אחת מהחברות יש שני משרדי פרסום שמטפלים בתקציב: באומן-בר אף הוא מטפל בתקציב פלאפון וראובני-פרידן מטפל בתקציב פרטנר. כל אחת מהחברות תנסה להיות הראשונה שתצא בקמפיין "בקרוב" להשקת המותג ולקבל נקודות תדמית בקרב הצרכנים בישראל.



ועוד סיפור אחד מאחורי הקלעים של המו"מ להשקת המכשיר בישראל: מסתבר שאפל העולמית ניהלה מו"מ מול כל אחת מהחברות תוך שהשניה לא יודעת שגם המתחרה נמצאת על סף סגירה. בכל אחת מהחברות - פרטנר ופלאפון - היו בטוחים ככל שהתקדם המו"מ שהיא תהיה הראשונה להשיק את המכשיר בישראל.



השאלה הגדולה בכל הקשור לפרסום המותג החדש שעושה עלייה לישראל היא מה יהיה החופש השיווקי של פרטנר ופלאפון בכל הקשור לקמפיין ה-iphone. האם כל אחת מהחברות יוכלו לצאת בקמפיין ברוח המותג שלה ובשפת המותג שלה או שהן תהיינה מחוייבות לשפת הפרסום הבינלאומית של אפל ותידרשנה להיצמד אליה ולא לסטות ממנה.



גם בנושא המחיר נשאלת שאלה דומה: האם תהיה גמישות כלשהי עם המחיר, כפי שקורה עם מחשבי אפל בישראל, או שהמחיר יוכתב על ידי אפל העולמית מבלי שהחברות יוכלו לערוך מבצעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully