וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: יושבו כל המחלוקות והפערים בין האוצר לארגוני המעסיקים

TheMarker Online

15.6.2009 / 23:25

שר האוצר: "הלילה צעדנו צעד חשוב לקראת שילוב הידיים הנדרש בין הממשלה להסתדרות והמעסיקים"



בישיבה מרתונית שכינס הערב שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ עם מנכ"ל האוצר, ירום אריאב ויו"ר לשכת התיאום של ארגוני המעסיקים, שרגא ברוש, הושגה הסכמה שתאפשר את חתימת הגירסה הסופית של עסקת החבילה. בישיבה יושבו כל המחלוקות והפערים שנותרו מאז הסיכום על עקרונות עסקת החבילה בעת אישור התקציב בממשלה לפני כחודש.



שר האוצר הודה לכל המשתתפים בדיון ואמר "הלילה צעדנו צעד חשוב לקראת שילוב הידיים הנדרש בין הממשלה להסתדרות והמעסיקים, לשם התמודדות עם המשבר הכלכלי, הגנה על מקומות העבודה ויצירת התנאים שיובילו לצמיחה מחודשת".



מוקדם יותר דיווחנו כי ועדת הכספים החליטה בצהריים לאשר את הצעת החוק לפיה דמי ההבראה במגזר הציבורי יופחתו ב-50% במשכורת יולי 2009 ובשיעור דומה בשנת 2010. מליאת הכנסת אמורה לאשר ביום שלישי את הצעת החוק הממשלתית בקריאה שנייה ושלישית.



לאחר אישורה של הצעת החוק בוועדת הכספים, איים יו"ר ההסתדרות עופר עיני להשבית את המשק, לנוכח העובדה שעסקת החבילה בין הממשלה, ההסתדרות והמעסיקים לא הושלמה, בעוד העובדים כבר נדרשים לשאת בנטל.



למרות זאת, לאחר שהסתיימה הישיבה נועדו בחדר צדדי עיני, סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן (ש"ס) והממונה על השכר באוצר אילן לוין, והסכימו להמשיך במו"מ לגיבושה של עסקת החבילה.



קודם לכן, גילה מנכ"ל האוצר ירום אריאב כי במו"מ עם ההסתדרות והמעסיקים נותרה מחלוקת בעניין הדיווח המקוון של המעסיקים למע"מ. האוצר דורש שימוש בחשבוניות מקוונות על מנת להקטין את העלמות המס - הנאמדות בכ-6 מיליארד שקל - כתוצאה משימוש ידני של חשבוניות בעסקים. יצויין כי נשיא לשכת התיאום של הארגונים כלכליים, שרגא ברוש, מתנגד. "המעסיקים מתנגדים לדיווח הזה ולדעתנו, זוהי סמכותה של הממשלה לגבות מסים"- אמר אריאב.



אריאב הוסיף כי קיימות מחלוקות באשר לקיצוץ דמי ההבראה. "אם אנו לא יכולים לבשר על אותם מקורות הדרושים לנו - אין תקציב. זהו סיפור ללא תקדים וצריך לגלות אחריות. תקציב המדינה נבנה תחת הנחות מסויימות של אותה עסקת חבילה, מבחינת מקורות ושימושים. אם אין את תרומת העובדים (במסגרת קיצוץ דמי ההבראה) - אין תקציב", הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully