וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחברות הסלולר יהיה קשה לייקר תעריפים

רם דגן

16.6.2009 / 7:00



>> בתחילת 2008 הסתיימה ההפחתה המדורגת בתעריפי הקישוריות שנכפתה על חברות הסלולר - מ-45 לכ-23 אגורות.

ההפחתה הסבה לחברות אובדן הכנסה שנתי מצרפי של כ-1.8 מיליארד שקל - כ-80 מיליון שקל לכל אגורה שהופחתה, אך החברות דילגו על המשוכה הזאת ללא בעיה: מאז שתוכנית ההפחתה יצאה לדרך ב-2005, צמחו הכנסותיהן השנתיות בכ-20%-25%.



החברות הצליחו לפצות על הפסד הכנסות אלה בעיקר בעזרת גידול בהכנסות משירותי התוכן והודעות טקסט (sms). בסלקום, למשל, כאשר רפורמת הקישוריות יצאה לדרך, הסתכמו ההכנסות משירותים נלווים, לרבות הכנסות מדמי מנוי, ואחריות על המכשירים ב-660 מיליון שקל. אשתקד היו לחברה הכנסות של 674 מיליון שקל משירותי תוכן והודעות טקסט בלבד ו-528 מיליון שקל נוספים מדמי המנוי. לפרטנר, שנהנית מרשת דור שלישי ותיקה יותר, נתונים דומים, ופלאפון, שהשיקה רשת כזאת בתחילת 2009, צפויה גם היא להגיע להכנסות כאלה בקרוב.



מיד לאחר שמונה לתפקיד, הצהיר שר התקשורת משה כחלון שיפעל לכניסה של מתחרה חדש לענף. לכאורה, מדובר בחדשות רעות לשלוש חברות הסלולר, מכיוון שכניסה של מתחרה נוספת תכניס את הענף למלחמת תעריפים. ואולם עד שיתבצע המהלך, אם בכלל, יעבור לא מעט זמן. לעומת זאת, הפחתה נוספת בדמי הקישורית היא איום ממשי יותר. לפי תוכנית העבודה, בחודשים הקרובים אמור כחלון לבחון שוב את תעריף הקישורית, ובתוך כשנה לקבל החלטה אם לבצע הפחתה נוספת. על רקע ההפחתה החדה המתוכננת בדמי הקישוריות באירופה, ההערכה היא שמשרד התקשורת יורה על הפחתת תעריפי קישוריות נוספת בתחילת 2010, ששוב תגרום לחברות הסלולר לאבד הכנסות של מיליארדי שקלים. האתגר של החברות יהיה להתגבר גם הפעם על אובדן ההכנסות באמצעות מכירה של שירותים חדשים. אם הן יברחו לפתרון הקל של ייקור תעריפי זמן האוויר, הן יכרתו את הענף עליו הן יושבות. ייקור תעריפי זמן אוויר יקל על משרד התקשורת לקבוע כי הענף לא תחרותי, להכניס מתחרה חדש וגם להעניק לו הטבות. אם זה יקרה, הפגיעה בביצועי החברות תהיה גדולה עוד יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully