וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניין בנק לאומי בירושלים נמכר תמורת 35 מיליון שקל

מאת רנית נחום-הלוי

16.6.2009 / 7:00

הנכס נרכש על ידי שלושה יזמים ישראלים, לאחר שלפני שנה הוצע למכירה ב-56 מיליון שקל. יקימו במקום מבנה משולב למגורים, מסחר ומשרדים



>> שלושה יזמים ישראלים רכשו את בניין בנק לאומי ברחוב יפו 21 בירושלים תמורת כ-35 מיליון שקל, לא כולל מע"מ. זאת לאחר שהבניין הוצע למכירה על ידי הבנק לפני יותר משנה ב-56 מיליון שקל, אך לא נמצא לו קונה.

הבניין, שנבנה ב-1929, הוא מבנה לשימור בן חמש קומות עיליות ושתי קומות תת-קרקעיות, היושב על מגרש של 805 מ"ר. לפני חודשיים הוערך הנכס על ידי שמאי המקרקעין גיורא אנגלהרט ב-37 מיליון שקל.



על המקום קיימת תב"ע (תוכנית בניין עיר) המאפשרת שימושים מעורבים הכולל מגורים, מלונאות, מסחר ומשרדים. נודע כי בכוונת היזמים, שיוצגו בעסקה על ידי עו"ד אריאל אזולאי ממשרד אזולאי אפיק ושות', לפעול להוצאת המבנה מסטטוס השימור, ולשמר רק את חזיתו החיצונית, מעטפת הבניין והכניסה. היזמים אף יבקשו תוספת אחוזי בנייה למבנה ואת הגבהתו ב-2-3 קומות.



היזמים מתכוונים להקים במקום מבנה משולב למגורים, מסחר ומשרדים. אם תאושר תוכניתם, הם יקימו בשלוש הקומות העליונות יחידות דיור יוקרתיות של כ-300 מ"ר כל אחת, ובשאר הבניין יוקמו שטחי מסחר ומשרדים. נכון להיום היזמים מציעים את הנכס להשכרה בכ-300 אלף שקל בחודש. בין המתעניינים להשכרת הבניין בשלמותו נמצאים כמה חברות פרטיות ומינהל הדיור הממשלתי, שהציע לשכור את הבניין תמורת כ-250 אלף שקל בחודש עבור משרד התקשורת.



הנכס נמצא זמן רב בשוק, בין היתר, היות ובנק לאומי התעקש למכור אותו לפי שער דולר של כ-4.3 שקלים - גם לאחר שהדולר צנח לכ-3.6 שקלים. במהלך השנה האחרונה חתם לאומי על חוזה עם משקיע למכירת הנכס בכ-66 מיליון שקל, אך זמן קצר לאחר מכן חזר בו המשקיע מהעסקה, ובתגובה פתח נגדו הבנק בהליך משפטי. בין המתעניינים ברכישת הנכס היה גם איש העסקים רמי לוי, שאמר: "רציתי להשקיע בנדל"ן במרכז ירושלים, אך היזמים רכשו את הבניין לפני".



בנק לאומי אישר את העסקה, אך סירב למסור פרטים נוספים. הבנק יפעיל את הסניף המרכזי ממשכנו החדש בגן הטכנולוגי בשכונת מלחה, שם השכיר לפני כחצי שנה שתי קומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully