וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-80 שכונות ויישובים בישראל יש תשתיות תקשורת מפגרות

מאת אמיתי זיו

16.6.2009 / 7:00

בלעדי TheMarker



>> 80 מקומות בישראל - בהם שכונות מסוימות בערים או יישובים קטנים - סובלים מבעיה של תשתיות תקשורת, משום שקווי בזק או hot אינם מגיעים לנקודות אלה. כתוצאה מכך, לא ניתן להזמין בהם קו טלפון או חיבור לאינטרנט, או שניתן להזמינו רק מאחת מהחברות. כעת, באיחור ניכר, נדרש משרד התקשורת לטפל בסוגיה.



נתונים אלה עולים מדו"ח חדש שהכין משרד התקשורת. רשימת היישובים הורכבה בידי סמנכ"ל הפיקוח והאכיפה במשרד, צבי יונדלר, בהסתמך על נתונים שנאספו מהחברות ועל תלונות של צרכנים.

חברות התקשורת hot ובזק מחויבות בפרישה כלל ארצית של קווי תקשורת, על פי תנאי הרישיון שלהן. אלא שלא תמיד החברות עומדות בתנאי הרישיון. hot היא הבעייתית יותר משתי החברות, כשברוב המכריע מבין 80 המקומות שבהם אין תשתית תקשורת, מדובר בתשתית של חברת הכבלים. בין המקומות שבהם hot לא פרשה תשתיות - ערים כמו אלעד ורהט, וכן מזרח ירושלים, שכונות בבית שמש ושכונות במרכז הארץ.



hot אינה פורשת תשתיות בעיקר במקומות שבהם יש ריכוז של אוכלוסייה חרדית או ערבית, היות שאוכלוסיות אלה צורכות מעט טלוויזיה רב-ערוצית. המגזר הערבי מעדיף לרוב צלחות לוויין פרטיות, ול-hot לא משתלם כלכלית להניח תשתית לטלפוניה ואינטרנט בלבד. כך גם ביישובים יהודיים חילוניים מרוחקים במיוחד, כמו ביישובי הערבה וברמת הגולן.



אצל בזק הבעיה חמורה פחות. בחלק מהיישובים המבודדים פרושה בזק בטכנולוגיה אלחוטית, שמאפשרת חיבור טלפון, אך לא אינטרנט מהיר. בזק פנתה למשרד התקשורת בעניין כמה פעמים וביקשה להחליף את הרדיו הכפרי בטכנולוגיית wimax, אך מדיניות ה-wimax של המשרד עדיין לא נקבעה.



מ-hot נמסר בתגובה: "תשתית hot פרושה ביותר מ-98% משטח המדינה, והחברה עומדת בכל המחויבויות. על פי רישיוננו, הטיפול במקרים יוצאי דופן אמור היה לידון בפני ועדת חריגים שבאחריות משרד התקשורת. ועדה זו לא הוקמה חרף ההוראה ברישיון".



מבזק נמסר: "בזק היא החברה היחידה המספקת שירותי תקשורת לכל חלקי הארץ. עם זאת, יש אתרים בודדים אליהם יש קושי רב להגיע בתשתית קווית, ולמרות זאת בזק פועלת כדי לספק את השירותים. בימים אלה בזק ממתינה לאישור לשימוש ב-wimax האלחוטית, שתסייע לספק שירותי תקשורת מתקדמים גם במקומות בהם פרישת תשתית קווית מורכבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully