וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפון בדרך לישראל: יימכר בפלאפון ובאורנג' בתוך כמה חודשים

מאת אמיתי זיו

16.6.2009 / 7:00

המכשיר שישווק הוא מהדור האחרון של אייפון, 3GS, שהושק לפני כמה ימים. גם סלקום מקיימת משא ומתן עם אפל על יבוא המכשיר



>> חברות הסלולר פלאפון ופרטנר (מפעילת המותג אורנג' בישראל) הודיעו אתמול על ההשקה הצפויה של מכשיר הטלפון הסלולרי אייפון (iphone) של אפל בישראל בעוד כמה חודשים. המכשיר שישווק הוא מהדור האחרון של אייפון, 3gs, שאותו השיקה אפל לפני ימים ספורים.



בימים אלה מקיימת גם סלקום משא ומתן עם אפל על יבוא המכשיר, אך הדבר עדיין לא סוכם. סביר שסלקום לא תישאר מאחורי מתחרותיה.

המכשיר מושק בישראל באיחור גדול לעומת מדינות רבות במערב, לאחר ביקורת נרחבת מצד חובבי המכשיר על הכישלון ביבואו לישראל. מאז השקת הדור הראשון של אייפון יובא המכשיר באופן עצמאי על ידי רבים. מספר בעלי המכשיר בישראל מוערך ב-80 אלף.



הדגם שישווק בישראל מצויד במצלמה משופרת לעומת קודמיו. המצלמה, באיכות של 3 מגה-פיקסל, יכולה גם לצלם קטעי וידיאו. לדגם מעבד משופר וניצולת סוללה טובה יותר מהדורות הקודמים של אייפון.



אייפון יצר מהפכה באופן שבו אנשים משתמשים בטלפונים סלולריים. המכשיר הצליח לייצר חוויית גלישה סלולרית טובה מכל המכשירים שקדמו לו ולמעשה חיבר את עולם האינטרנט והמחשבים לעולם הסלולרי. מהסיבה הזאת אייפון חביב על חברות סלולר: משתמשיו צורכים יותר אינטרנט סלולרי, וחשבונות הגלישה שלהם גדולה יותר.



אייפון יוצא דופן במובן נוסף. לבעלי המכשיר גישה לחנות אפליקציות סלולריות (app store). בחנות מוצעים יישומים שונים, שאותם יכולים בעלי המכשיר יכולים להוריד בתשלום. האפליקציות הן מתחומים רבים - מוסיקה, בידור, כלכלה, משחקים, צילום ואפשרויות רבות להתאמה אישית של המכשיר לצרכים ספציפים של כל משתמש.



במדינות אחרות שבהן משווק אייפון נמכר המכשיר עצמו במחיר נמוך יחסית (299 דולר בארה"ב לגרסה האחרונה עם זיכרון בנפח 16 ג'יגה-בייט), אך הלקוח מתחייב לחבילת גלישה גדולה. בישראל צפוי תמחור דומה, ובתוספת מכס ומסים של כמה אלפי שקלים למכשיר, תוך התחייבות לחבילת גלישה של 50 או 100 מגה-ביט בחודש לפחות. פלאפון פעלה באופן דומה עם מכשיר חכם אחר, אומניה של סמסונג.



הסכמי המפעילות מול אפל הם מהנוקשים בתעשייה וכוללים תשלום נרחב של המפעילה לאפל על כל הכנסה שאייפון מייצר לה. קרוב לוודאי שזה יהיה גם אופי החוזה של אפל עם פלאפון ופרטנר.



חברת איי-דיגיטל, יבואנית מוצרי אפל לישראל, מסרה: "החברה עשתה מאמצים כבירים להבאת אייפון ישראל ומברכת על ההשקה הרשמית. כפי שהובטח על ידי איי-דיגיטל, אייפון יגיע בקרוב מאוד לישראל ובכך ימשיך לבסס את נוכחות מוצרי החברה העולמית בשוק הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully