וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מנסה לפתות את חברי הכנסת: יציע עוד נקודות זיכוי לאמהות עובדות

מאת צבי זרחיה

16.6.2009 / 7:00

כיום מקבלות אמהות עובדות נקודת זיכוי אחת בשווי 196 שקל בחודש



>> באוצר שוקלים להגדיל את מספר נקודות הזיכוי ממס הכנסה שיוענקו לאמהות עובדות בתמורה לתמיכת חברי הכנסת בהצעתו בעניין זה.

שלשום אישרה הממשלה את הצעת האוצר, שלפיה ייקבע בהוראת שעה כי נשים עובדות שהן אמהות לילדים עד גיל חמש יקבלו החל ב-2011 תוספת של נקודת זיכוי ממס הכנסה על כל ילד. הנקודות יוענקו בהדרגה במשך חמש שנים. כיום מקבלות אמהות עובדות נקודת זיכוי אחת בשווי 196 שקל בחודש.



חברי כנסת רבים אינם מסתפקים בתוספת של נקודת זיכוי אחת. חברי כנסת מהליכוד, מש"ס ומהעבודה הודיעו אתמול כי ינסו לשנות את החלטת הממשלה בעניין כדי להרחיב את הסיוע לאמהות עובדות. בכנסת העריכו שלא מן הנמנע כי יוצע גם לקצר את התקופה של תוספת הנקודות מחמש שנים לשלוש.



לפי הצעת האוצר, כתחליף להכרה בהוצאות על טיפול בילדים ובהוצאות נסיעה למקום העבודה לצורכי מס, החל בשנת המס 2011 תינתן נקודת זיכוי נוספת במס לנשים עובדות שהן אמהות לילדים עד גיל שנה. ב-2012 תינתן נקודת זיכוי נוספת על זו הניתנת כיום בעבור כל ילד שגילו עד שנתיים. ב-2013 תינתן נקודת זיכוי נוספת בעבור כל ילד שגילו עד שלוש. ב-2014 תינתן נקודת זיכוי נוספת בעבור כל ילד עד גיל ארבע, וב-2015 תינתן נקודת זיכוי נוספת על זו הניתנת כיום בעבור כל ילד בגיל שנה עד חמש. בעבור ילדים מגיל שש, האמהות יקבלו החל ב-2015 נקודת זיכוי אחת עד הגיעם של הילדים גיל 17.5, כמקובל כיום.



הצעת החוק תוגש היום לכנסת עם חוק תקציב המדינה ל-2009-2010 וחוק ההסדרים במשק. האוצר לוחץ לחוקק את חוק התקציב עם חוק ההסדרים והצעת החוק לתוספת נקודת זיכוי לנשים, כך ששלושתם יאושרו בקריאה השנייה והשלישית ב-15 ביולי. המליאה תתחיל מחר לדון בהצעות החוק, וההצבעה בקריאה הראשונה צפויה בחצות.



בקואליציה אומרים כי לאחר אישורם בקריאה הראשונה של חוק ההסדרים, חוק התקציב והחוק לתוספת נקודת זיכוי לימהות עובדות יתקיים משא ומתן בתקווה להגיע לפשרה שתאפשר השגת רוב לקראת ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית. בכנסת מעריכים כי לא מן הנמנע שבסופו של דבר, בתמורה לתמיכת חברה הכנסת בהחלטת הממשלה להטיל מע"מ על ירקות ופירות, יורחב הסיוע לאמהות עובדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully