וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר יקבל שכר מהפועלים במשך כשנה עד שנה וחצי

מאת שרון שפורר

16.6.2009 / 7:00

יו"ר הפועלים יקבל חבילת פיצויים של כ-4.5 מיליון שקל; צבי זיו המנכ"ל היוצא שעבד בבנק 35 שנים צפוי לקבל כ-15 מיליון שקל; מדובר בפיצויים על פי חוזי ההעסקה של השניים ולא במענקי פרישה



>> בעוד כחודשיים יפנה דני דנקנר את כיסא יו"ר בנק הפועלים, בעקבות דרישתו של נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר, לטובת מחליפו בתפקיד יאיר סרוסי. ואולם דנקנר צפוי להמשיך לקבל משכורת מלאה כ-18 חודשים נוספים מיום הדחתו.

זאת, מכיוון שלפי חוזה ההעסקה הפומבי שלו זכאי יו"ר הדירקטוריון לתשלום מלוא תנאי העסקתו במקרה של הודעה מוקדמת על הפסקת כהונתו - לאורך שישה חודשים כאשר הוא יוזם את ההפסקה, אך 12 חודשים כאשר ההפסקה אינה ביוזמתו. בנוסף, הוא התחייב לתקופת צינון שבה מקובל לשלם שכר.



עלות שכרו של דנקנר ב-2008 היתה 4.8 מיליון שקל, מהם משכורת של 1.79 מיליון שקל - כ-150 אלף שקל בחודש. לפיכך צפוי לקבל דנקנר בשנה הקרובה כ-1.8 מיליון שקל כמשכורת, בנוסף לתנאי העסקה נוספים כתשלום, כמו רכב והוצאות טלפון.



עם עזיבתו את הבנק יהיה זכאי דנקנר גם לחבילת פיצויים שמגיעה ל-250% ממשכורתו החודשית עבור ארבע וחצי השנים שחלפו מתחילת 2005, כאשר על פי חוזה העסקתו, הפיצויים נוגעים לתקופה שבה שימש יו"ר הבנק ולתקופה שבה שימש יו"ר החברות הבנות פועלים שוקי הון וישראכרט.



גם צבי זיו, מנכ"ל הבנק בשש השנים האחרונות, זכאי לפיצויים מוגדלים של כ-220% ממשכורתו החודשית בגין שנות כהונתו כמנכ"ל ו-250% בגין 29 השנים בהן כיהן בתפקידים שונים בבנק - כך לפי חוזה ההעסקה הפומבי שלו.



זיו סיים את תפקידו בבנק ביום חמישי, כשלושה חודשים לאחר התפטרותו מהבנק - הודעה שהציתה את העימות בין בעלת השליטה בהפועלים, שרי אריסון, לבין פישר והמפקח על הבנקים רוני חזקיהו.



עלות שכרו של זיו ב-2008 היתה 3.5 מיליון שקל, מהם 2 מיליון שקל משכורת והשאר במענקים והטבות. משכורתו החודשית האחרונה, לפי דו"חות 2008, היתה 167 אלף שקל, כך שלפי חוזה ההעסקה הפומבי שלו, חבילת הפיצויים שיקבל תסתכם ב-14.3 מיליון שקל.



חוזה העסקה של זיו כולל התחייבות לתקופת צינון של שישה חודשים מסיום עבודתו בבנק. בתקופה זו הוא אמור לקבל את שכרו, אלא אם הבנק יוותר בכתב על תקופת הצינון לפי שיקול דעתו, לפי בקשתו של זיו.



בפברואר 2008, כמה חודשים לפני מכירת תיק האג"ח מגובה המשכנתאות של הפועלים בהפסד עתק של 1.3 מיליארד דולר, החליט דירקטוריון הבנק להקצות לדנקנר ולזיו אופציות. לזיו הוקצו 1.14 מיליון כתבי אופציה, הניתנים למימוש למניות במחיר של 16.3 שקל, ולדנקנר הוקצו 825 אלף כתבי אופציה למימוש מניות במחיר של 16.4 שקל. כתבי האופציה האלה חסומים לשנתיים מיום ההקצאה, ומאותו רגע ניתנים למימוש במשך שנתיים.



מניית הפועלים נסחרת ב-10.11 שקל, מחיר המייצג מכפיל הון של 0.74. לכן, האופציות הן "מחוץ לכסף", כלומר לזיו ולדנקנר אין כל סיבה לממש אותן למניות, שכן לא גלומה בהן הטבה. עם זאת, אם מחיר המניה בשנתיים שבהן יוכלו לממש את האופציות יהיה גבוה מ-16.3 שקל, עשויה להיות גלומה בהן הטבה של מיליוני שקלים עבור כל אחד מהם.



בבנק הפועלים סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully