וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקי ויטה יטען בשימוע: לא לקחתי שום דבר ולא קיבלתי שום דבר

מאת עמית בן-ארויה

16.6.2009 / 7:20

היום יתקיים השימוע של פקיד שומה גוש דן לשעבר, החשוד כי סגר הסכמי מס מקלים תמורת טובות הנאה



>> השימוע של פקיד שומה גוש דן לשעבר, רו"ח שוקי ויטה, ייערך היום בלשכת המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פלילייים, יהושע למברגר, ובנוכחות פרקליטים נוספים מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

לפי החשד, ויטה קיבל שירותים משפטיים מעו"ד יעקב וינרוט במחיר מופחת ובתמורה סגר לארבעה לקוחות אחרים של וינרוט - מיכאל צ'רנוי, ארקדי גאידמק, דן גרטלר ויעקב ברנט - הסכמי מס מקלים. וינרוט, לפי הנטען, קיבל במשך השנים מיליוני שקלים מלקוחות אלה. וינרוט חשוד בקבלת דבר במרמה, הלבנת הון ומתן שוחד; ויטה חשוד בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים; ורו"ח זאב פלדמן, ששמו נקשר רק לאחת מארבע הפרשיות, חשוד בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. כל הלקוחות אינם בגדר חשודים. השימועים של וינרוט ופלדמן יערכו בחודש הבא.



קו ההגנה של ויטה יתמקד בכך שלא קיבל דבר ולא נתן דבר. המשטרה ניסתה אמנם לאתר כספים או דברים אחרים שקיבל ויטה כתמורה לפעילותו עבור לקוחות וינרוט, אך העלתה חרס בידה.



פרקליטו יטען היום כי ויטה מילא את תפקידו הציבורי לפי מיטב יכולתו וכדי להביא לתוצאה מקסימלית מבחינת אוצר המדינה. ההוכחה של ויטה לכך היא מבחן התוצאה: השומות שסגר לארבעת הלקוחות של וינרוט תוך הכרה במיליארדי דולרים. מיכאל צ'רנוי התחייב, למשל, בפני ויטה, להשקיע 100 מיליון דולר בחו"ל, ועל הרווחים לשלם מס בישראל - כך עולה מהסכם המס שלו מ-2003. בהסכם נכתב עוד כי צ'רנוי ישלם מס על הכנסות ממתן שירותים בסך 300 אלף דולר בשנה.



גם בנוגע לטענות המדינה כי לא עידכן כראוי עובדים אחרים במס הכנסה ופעל בניגוד לנהלים יכפור ויטה ויפנה את הפרקליטות לבדוק בעיקר את תוצאות ההליך, דהיינו השומות.



ויטה מיוצג על ידי עו"ד אלון רון ומורן כרמון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully