וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התמ"ת בן אליעזר תוקף את אינטל: לא אאשר מענק ללא קליטת עובדים

מאת אורה קורן

16.6.2009 / 7:20

מנהל מרכז ההשקעות חזי צאיג: אינטל מעוניינת להרחיב את המפעל בקרית גת, אך בשנים הראשונות לא תקלוט עובדים ובהמשך עשויה להעסיק עובדים שפוטרו ממפעליה האחרים בישראל. לדבריו, אירלנד וארה"ב מתחרות עם אינטל ישראל על ההשקעה



>> שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, יתקשה להמליץ לממשלה לאשר מענק להשקעה החדשה המתוכננת של חברת אינטל בישראל, אלא אם יובטח כי ההרחבה תוביל לקליטת עובדים חדשים - כך עולה ממפגש שקיים אתמול בן אליעזר עם עיתונאים. אינטל ישראל מתכננת את הרחבת מפעל הייצור בקרית גת בהשקעה של 1.6 מיליארד דולר כדי להוסיף פס ייצור בטכנולוגיה מתקדמת יותר של שבבים.

"אחת הבעיות עם אינטל היא שכלל לא בטוח שמדובר בתוספת עובדים", אמר בן אליעזר. "מדובר בשדרוג המפעל ובהרחבתו. עם זאת, בסוף השבוע אקבל את המלצות הדרג המקצועי במשרד ואז אחליט סופית". בן אליעזר הדגיש כי לא יאשר סיוע למפעלים שלא יגדילו את התעסוקה: "איני מתכוון לאשר סיוע לשום מפעל, אם לא אראה בשורה התחתונה כמה מקומות עבודה זה מייצר".



מנהל מרכז ההשקעות, חזי צאיג, אישר כי לפי התוכנית של אינטל שהוגשה למשרד התמ"ת, החברה אינה מתכננת לקלוט בשנים הראשונות עובדים חדשים במפעל שיורחב, ובשנים הבאות עשויה לקלוט עובדים שיפוטרו ממפעלים אחרים שלה בישראל. אינטל יכולה לפטר עובדים במפעלים שהשלימו את חובותיהם למדינה בגין מענקים קודמים שקיבלו. צאיג הוסיף כי לא ידוע לו שהתקבל אישור מאינטל העולמית לביצוע ההרחבה. הוא הוסיף כי ארה"ב ואירלנד מתחרות על ההשקעה עם אינטל ישראל.



מנכ"לית אינטל ישראל, מקסין פסברג, נועדה עם בן אליעזר ובחנה אפשרות לקבלת מענק ממשלתי מיוחד לצורך הרחבת המפעל בקרית גת. בכירים באינטל מתכוונים להיפגש גם עם שר האוצר, יובל שטייניץ, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, להבהרת היקף הסיוע הממשלתי שיקבלו.



לפי חוק עידוד השקעות הון, מפעלים המוקמים בפריפריה זכאים למענק בשיעור של 20%-25% מהשקעתם. עם זאת, השקעות גדולות במיוחד מקבלות מענקים מופחתים הנובעים ממצוקה תקציבית. המפעל האחרון של אינטל, שהוקם בקרית גת בהשקעה של כ-3.5-4 מיליארד דולר, קיבל מענק של 15% מגובה ההשקעה שאושרה - כ-530 מיליון דולר. מענקים מיוחדים נקבעים מחוץ למינהלת מרכז ההשקעות בוועדה משותפת לשרי האוצר והתמ"ת.



מאינטל נמסר בתגובה כי כל הנושאים הקשורים לבקשתה נמצאים בבדיקה במשרד התמ"ת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully