וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללת משב שוקי הון נסגרה; תלמידים ששילמו אלפי שקלים מצאו כיתות סגורות

מאת עידו סולומון

16.6.2009 / 8:14

משב שימשה מכללה לברוקרים, יועצי השקעות, מנהלי תיקים ויועצים פנסיוניים ובמקביל הפעילה חדר מסחר; המרצים, שלא קיבלו משכורת אחרונה, פנו לייעוץ משפטי; שתי מכללות נוספות נקלעו לקשיים



>> משב שוקי הון, ששימשה ב-13 השנים האחרונות מכללה לברוקרים, יועצי השקעות, מנהלי תיקים ויועצים פנסיוניים, סגרה שלשום את שעריה ללא הודעה מוקדמת. העובדים נותרו בלי משכורת האחרונה, ועשרות תלמידים ששילמו אלפי שקלים תמורת בקורסים לא יקבלו כנראה תמורה לכספם. במכללה עבדו בה כ-20 איש בהם מרצים ואנשי מנהלה, חלקם בפרילנס. מספר התלמידים שהיו רשומים לקורסים מוערך בכ-100.



החל משלשום בשעות הערב היה מתחם המכללה בבנין משרדים בבני ברק נטוש וחשוך. על הדלת הוצמד דף נייר שהפנה את הבאים לתא קולי. אתר האינטרנט של החברה קרס. הבעלים והמנכ"ל של החברה, עידו לבני, נמנע מלהתראיין.

בכיר בשוק ההון סיפר שקיבל כבר לפני כחודש פנייה ממשב כדי לבדוק אפשרות של מכירת הפעילות על רקע קשיים שאליהם נקלעה, אך לדבריו לא הושגה התקדמות ממשית. "הכתובת היתה על הקיר, אבל עכשיו אין עם מי לדבר שם. הבעלים נעלמו", אמר. "מנהלי החברה יכלו להכניס יד לכיס ולהציל לפחות את כספם של מי שנרשמו לקורסים. נראה שעכשיו מאוחר מדי".



תלמידים שהגיעו שלשום לשיעור גילו שהמשרדים הסגורים. חלקם קיבלו באיחור הודעות טקסט לטלפון סלולרי, שהודיען להם כי השיעור לא יתקיים וכי ייקבע לו מועד חדש. גם עובדי החברה, בהם לפחות בכיר אחד, לא ידעו על כוונה לסגור את המכללה. ב', מרצה במכללה, סיפר כי אף אחד מהמרצים לא קיבל התרעה. "הרגשנו שיש קשיים, אבל לא חשבנו שהמצב עד כדי כך גרוע. עד החודש המשכורות שולמו בזמן ונקווה שמדובר רק בעיכוב. בשלב זה נראה שאין עם מי לדבר. ההנהלה נעלמה".



ב' וחבריו המרצים מתארגנים בימים אלה ומתכוונים לשכור עורך דין שייצג אותם בתביעה מול החברה כדי להציל את משכורתם האחרונה. במקביל, מנסים גם התלמידים, בהם רבים ששילמו על הקורסים מראש, למצוא לעצמם ייצוג משפטי.



"מהבוקר אני בטלפון עם חברת האשראי כדי לבטל את התשלומים, אבל זה לא כל כך פשוט", סיפרה ר', ששילמה 15 אלף שקל עבור חבילת קורסים. "בחברת האשראי טוענים שהם צריכים לקבל אישור מהחברה כדי לבטל את התשלום, אבל בחברה אף אחד לא עונה. השארתי אינסוף הודעות במענה הקולי, אבל מובן שאף אחד לא חוזר אלי".



ממקום מושבו בלוס אנג'לס אמר אביו של המנכ"ל, יהושע לבני, כי אינו בקשר עם בנו בחצי השנה האחרונה בגלל סכסוך משפחתי. הוא לא הופתע לשמוע על קריסת המכללה: "עיקר הפרנסה באה מחדר המסחר. נושא הלימודים היה רק כיסוי לגיוס אנשים. המשבר בשוק ההון גמר את החברה, וזה היה צפוי. צריך לדעת לעשות חשבון.



"עידו בחור צעיר, הוא לא מספיק מנוסה בדברים כאלה. כשמפסידים בשוק ההון ואין צמיחה בלימודים, זה נותן מכה שאי אפשר לקום ממנה. צר לי שהוא הגיע לכך. לא הצלחתי לדבר אתו בימים האחרונים, אבל אני מניח שבקרוב נשמע מעורכי הדין". בעלי החברה, עידו לבני, היה בעבר יחד עם אביו מבעלי ise, חברה ציבורית שהיתה מעורבת בחשד למתן תארים פיקטיוויים לסטונדטים מאוניברסיטאות מחו"ל.



משב שוקי הון פועלת מאז 96' והקורסים שהועברו בה יועדו בעיקר לאנשים מהמגזר הפרטי שמעוניינים לעסוק בתחום ההשקעות באופן פרטי או להשתלב בתעשייה. במקביל הפעילה החברה חדר מסחר שבו פעלו בוגרי המכללה. מחירי הקורסים היו 2,500-8,000 שקל, ולרוב הוצעה לתלמידים חבילת קורסים למשך שנה או שנתיים תמורת 15-30 אלף שקל.



ואולם משב שוקי הון אינה המכללה היחידה שנקלעה לקשיים. באחרונה פורסם כי מכללת אלבאום שהכשירה הסטודנטים להתמודד עם הפרעות תפקוד בשיטה ייחודית, צברה חובות של מיליוני שקלים והיא נמצאת עתה תחת צו מפרק. כל 170 המרצים והמדריכים פוטרו ולימודיהם של כ-500 סטודנטים הופסקו על אף ששילמו מראש את שכר הלימוד לשנה כולה.



אתמול נודע כי גם המכללה למינהל מייסודה של הסתדרות המעו"ף נקלעה לקשיים תזרימיים. אף שהנהלתה הודיעה כי תממש נכסים ותנסה לייצב את מצבה, עתידה לוט בערפל. במכללה למינהל כ-3,000 מרצים ומורים במשרות מלאות וחלקיות ויותר מ-20 אלף תלמידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully