וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין מתפתחת: חברת MSCI לא העלתה את דרום קוריאה לרמת "שוק מפותח"

הדר תדמור

16.6.2009 / 8:55

אתמול העלתה החברה את ישראל לרמת "שוק מפותח" , הסיווג עתיד להיכנס לתוקף בחודש מאי 2010



חברת mcsi, הנחשבת לעורכת המדדים המובילה בעולם ואתמול החליטה להגדיר את ישראל בתור שוק מפותח, לא קיבלה את אותה ההחלטה לגבי דרום קוריאה אשר נותרה שוק מתפתח לפי הגדרת החברה.



דרום קוריאה היתה ברשימת המעקב של msci להעלאה אפשרית, אך לא קיבלה דירוג שכזה כיוון שהממשלה המקומית עדיין מתערבת במטבע ומכיוון שהמידע בנוגע למסחר בשוק המניות בזמן אמת לא עומד בתקנים המתאימים לשוק מפותח, לפי msci.



"משקיעים המשיכו לציין כמה נושאים המקשים על הנגישות של השוק הדרום קוריאני, אשר הבליטו את חוסר ההתאמה שלה לקריטריונים של שוק מפותח", לפי msci.



אתמול החליטה msci להגדיר את ישראל בתור שוק מפותח לאחר שעד אז סווגה ישראל ככלכלה מתפתחת. שינוי הסיווג עתיד להיכנס לתוקף בחודש מאי 2010. בעקבות שינוי הסיווג, ישולב מדד msci ישראל במדד המניות העולמי msci שכולל רק כלכלות מפותחות, וכן במדד msci eafe.



עד היום, סווגה ישראל כמדינה מתפתחת ופירוש הדבר כי היא תפסה 2.8% ממדד השווקים המתעוררים העולמי או 13% ממדד msci ememea (המדד הכולל שווקים מתעוררים, אירופה, המזרח התיכון ואפריקה). כיום, ישראל אינה מופיעה במדד msci world שכולל רק מדינות מפותחות.



אורך מחזור ביצוע העסקות (settlement cycle) הקצר יחסית בבורסת תל אביב היתה הסוגיה היחידה שלגביה הועלו חששות מצד משקיעים מוסדיים בינלאומיים בתהליך ההתייעצות לקראת ההחלטה על שינוי סיווג ישראל, נאמר בהודעת msci. החברה ציינה כי הסוגיה אמנם מהווה מקור לדאגה בעל חשיבות, אולם גורסת כי היא אינה צריכה למנוע את שינוי הסיווג של ישראל לכלכלה מפותחת.



msci גם קראה לרשויות הרגולציה בישראל ולבורסת תל אביב לנקוט בצעדים כדי להרגיע את החששות שהעלו משקיעים, אשר היו מעדיפים כי יהיה מתאם רב יותר סוגיה זו בין הבורסה הישראלית למקובל בשווקים הבינלאומיים.



בעקבות שינוי סיווגה של ישראל, היא צפויה להיפלט מהמדדים של השווקים המתעוררים ולתפוס משקל זניח של 0.38% בלבד מהמדד העולמי.



מדד msci לשווקים המתפתחים, העוקב אחר שוקי המניות של 22 מדינות, עלה ב-34% השנה לאחר עליית מחירי הנפט והסחורות. מדד msci ל-23 המדינות המפותחות עלה ב-4.9% עד כה השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully