וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הבא יצטרך להמתין: הרפורמה הפיננסית של ממשל אובמה עשויה להתעכב בגלל הרפורמות האחרות

סוכנויות הידיעות

16.6.2009 / 10:04

הערכות: בלימת המשבר הפיננסי הורידה התמיכה הציבורית לצעדים אגרסיוויים



הרפורמה המתוכננת של ממשל אובמה בפיקוח על המערכת הפיננסית בארה"ב עשויה להתעכב עד השנה הבאה מאחר שהקונגרס והנשיא עסוקים מדי כיום ברפורמה המתוכננת של אובמה בבריאות ובאיכות הסביבה - כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג.



לפי הדיווח, בכירי הממשל מאמינים כי יכולתם של הבנקים בארה"ב להחזיר את הסיוע שקיבלו מהממשל ולגייס הון ללא סיוע ממשלתי עשויה להעיד כי הכלכלה מתחילה להתאושש, ולכן חשים כי הרפורמה המקיפה המתוכננת ברגולציה על השווקים אינה כה בהולה כבעבר. עיכוב הרפורמה בשנה עשוי להפוך את הסוגיה לאחד מהנושאים המרכזיים במערכת הבחירות לקונגרס של 2010.



"נראה שחלק מההתלהבות שאיפיינה את הדיונים שככה. רפורמה ברגולציה היא תמיד נושא פופולרי מייד לאחר משברים פיננסיים בעקבות פקיעת בועות", אמר אלקס פולוק, שותף במכון ליזמות אמריקאית בוושינגטון ולשעבר נשיא הבנק הפדרלי למשכנתאות (fhlb) של שיקגו.



הרפורמה המתוכננת של אובמה במערכת הפיננסית, אשר את פרטיה צפוי הממשל לפרסם מחר, היא הרפורמה הגדולה ביותר המתוכננת בפיקוח על השווקים מאז השפל הגדול שהוביל ליצירתה של רשות ני"ע בארה"ב (sec) והתאגיד לביטוח פיקדונות (fdic). התוכנית צפויה להרחיב את סמכויותיו של הבנק הפדרלי ולאחד בין המשרד לפיקוח על בנקי חסכונות (ots) לבין משרד החשב הכללי במשרד האוצר (occ), המפקח על הבנקים הגדולים.



במסגרת השינוי ברגולציה יהיה הבנק הפדרלי אחראי על פיקוח וזיהוי של סיכונים למערכת הפיננסית, ויוכל להשתלט על חברות הנחשבות לגדולות מדי מכדי ליפול כדי למנוע פגיעה ביציבות השווקים. גם סמכויותיה של ה-sec יורחבו כדי לשפר את יכולת האכיפה של הרשות בעקבות כשלונה של הרשות בזיהוי הונאת הענק של ברנרד מיידוף.



לדברי פיטר סלומון, מייסד בנק ההשקעות פיטר סלומון אנד קומפני, ייתכן כי הרפורמה של אובמה תצומצם בשל האמונה בקרב הציבור והמחוקקים כי המשבר הפיננסי הסתיים והתמעטות התמיכה הציבורית בצעדים אגרסיוויים. "הרגולציה לא הולכת להשתנות לחלוטין. עד היום היא לא השתנתה בבסיסה, רק שונתה קלות, וזה גם מה שיקרה עכשיו", אמר סלומון, ששימש בעבר כיועץ למשרד האוצר האמריקאי בממשלו של ג'ימי קרטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully