וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס ופריזמה: סיבוב אחרון

אתי אפללו

16.6.2009 / 10:04



>> מי שניסו להתקשר אתמול בבוקר לראשי חברת הביטוח הפניקס או למייסדי בית ההשקעות אקסלנס לא זכו לקבל תשובה. הסיבה: כולם ניסו להשלים קצת שעות שינה לאחר שבשבוע האחרון קיימו דיונים מרתוניים אל תוך הלילה בניסיון לסיים את הסכסוך ביניהם - שנסוב סביב האופציה היקרה למכירת אחזקותיהם (41%) של בירם ודויטש באקסלנס להפניקס.



לקראת החתימה על הסכם הפשרה התקבצו שלשום בערב במשרדי הפניקס, כשהם טרוטי עיניים, עורכי הדין של מייסדי בית ההשקעות (רלי לשם וניר כהן) ושל חברת הביטוח (רם כספי, יאיר כספי ופיני רובין). אחריהם הגיעו חתני השמחה עצמם: מייסדי אקסלנס רוני בירם וגיל דויטש, מנכ"ל הפניקס הטרי אייל לפידות, מנכ"ל קבוצת דלק (בעלת השליטה בהפניקס) אסי ברטפלד ובעלי הקבוצה יצחק תשובה.

למרות העייפות, עורכי הדין היו יכולים להיות מרוצים - בגלל הקופון הנאה שגזרו, אבל גם מפני שהצליחו לגבש עסקה שלא קל להבין מה היקפה. בירם ודויטש הכריזו שמכרו את אחזקותיהם תמורת 730 מיליון שקל, ואילו הפניקס התעקשה ששילמה כ-670 מליון שקל. כל צד יכול להסביר במופתים מדוע לא התפשר ועשה עסקה טובה. העיקר שכולם מרוצים.



הנוכחים השיקו כוסיות לחיים, ופיזרו חיוכים שכמעט הצליחו להשכיח את החודשים של ההתכתשות המרה ביניהם - התכתשות שסיפקה כמה רגעים מופלאים: החל מהכרזתו של דויטש כי המשקיעים המוסדיים הם אפסים, וכלה באופן היצירתי במיוחד שבו השתמשו עורכי הדין של הפניקס בטיעון המשפטי של "תום לב". לאחר החתימה אמרו מקורבים לעסקה: "אנחנו צריכים להתאושש מהמאורע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully