וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטריידר: הדולר ימשיך להתחזק בחודשים יולי-אוגוסט ויגיע לרמה של 4.2 שקל

TheMarker

16.6.2009 / 10:40

האנליסטים מעריכים שהמסחר בתל אביב צפוי להיפתח היום במגמה שלילית



האנליסטים באיטריידר מעריכים כי בחודשים יולי-אוגוסט הדולר ימשיך להתחזק ויגיע לרמה של 4.2 שקל. גם 83.1% מסוחרי האופציות דולר-שקל באיטריידר, שמחזיקים באופציות מסוג call על הדולר, חושבים כך. בנוסף לכך, האנליסטים מעריכים שהמסחר בתל אביב צפוי להיפתח היום במגמה שלילית.



לאחר שבשבוע החולף נראה היה שהדולר הופך ל"שק החבטות" של מטבעות העולם, כאשר מדינות כמו סין, רוסיה וברזיל הצהירו על כוונתן למכור חלק מאחזקותיהן באג"ח ממשלתיות אמריקאיות ולרכוש במקומן אג"ח מקרן המטבע הבינלאומית, הדולר קיבל חיזוק בעקבות דבריו של שר האוצר הרוסי, אלכסיי קודרין.



השר הביע אמון מלא בדולר והוסיף כי מוקדם לדבר על אלטרנטיבות לדולר כמטבע העולמי. בעקבות הדברים הדולר עלה בכ-1.1% מול היורו, בכ-0.3% מול הליש"ט וננעל בשער יציג של 3.965 מול השקל, המהווה עלייה של 1.2%.



המעו"ף ירד אתמול ב-3.33% וסגר על 851 נקודות, תל אביב 100 השיל 3.17% ואילו התל-טק איבד 2.55% מערכו. זאת, בעקבות החששות לגבי סיווגה של ישראל על ידי msci כ"משק מפותח", להבדיל מ"משק מתעורר", אומרים האנליסטים. ההערכה הרווחת בשוק היא ששינוי זה יוביל ליציאת כספים מישראל, בשל שינוי במדיניות הקצאת כספים של גופים מוסדיים בינלאומיים.



עקב כך, באיטריידר טוענים כי תיתכן ירידה במחזורי המסחר ואף עלייה בשער הדולר, הנובעת מ"נדידת ההון". נתון משמעותי נוסף שפורסם אמש הינו מדד המחירים לצרכן, שעלה בחודש מאי בהתאם לציפיות ב-0.4%, המשקף אינפלציה של 2.8% ב-12 החודשים החולפים.



ההסבר לעליית המדד הוא בעליית מחירי הסחורות, ולאו דווקא מעלייה בביקושים למוצרים, ולכן לא סביר שבנק ישראל ייאלץ להעלות את הריבית בטווח הקצר, מעריכים האנליסטים. בעקבות זאת, המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה שלילית, אומרים באיטריידר. הירידות אתמול של המדדים בארה"ב ובמזרח אסיה מביאים 76.3% מסוחרי האופציות על תל אביב 25 באיטריידר להחזיק באופציות put עם תחילת היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully