וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנדם קפיטל: בניכוי התנודתיות שצפויה ללוות אותנו, אנו נראה היחלשות של האירו מול הליש"ט

TheMarker

16.6.2009 / 11:14

האנליסטים סבורים שכלכלת בריטניה כבר עברה את ה"גרוע מכל" מבחינת המשבר, בעוד שכלכלת גוש האירו ממשיכה לסבול מהמיתון



בטנדם קפיטל סבורים שכלכלת בריטניה כבר עברה את ה"גרוע מכל" מבחינת המשבר הכלכלי, בעוד שכלכלת גוש האירו ממשיכה לסבול מהמיתון ומחוסר החלטיות של הרשויות בנקיטת אמצעים לבלימת ההידרדרות הכלכלית. "לכן להערכתנו, בניכוי התנודתיות שצפויה ללוות אותנו בתקופה הקרובה, אנו נראה היחלשות של האירו מול הליש"ט", אומרת יוליה ויימן, אנליסטית בטנדם קפיטל.



רק לפני כמה חודשים האשימו גורמים רשמיים בגוש האירו את הרשויות בבריטניה ב"פיחות תחרותי" - בכך שאפשרו לליש"ט להיחלש כדי לעזור לסקטור הייצוא של בריטניה. היו אנליסטים שהעריכו אז כי הליש"ט תיפול ותשתווה לאירו. בסוף 2008 ובתחילת 2009 גדל מספרם של הפסימיסטים לגבי הליש"ט, שאמרו כי רף של שוויון עם האירו הינו בלתי נמנע ומתקרב במהירות.



"המדיניות המוניטארית המאוד מרחיבה של הרשויות בבריטניה, בשילוב עם הפאניקה סביב מצב המערכת הבנקאית במדינה, גרמו למשקיעים לברוח מהליש"ט. חוסר הוודאות באשר ליכולתה של בריטניה לגייס כספים לצורך מימון הגירעון התקציבי התופח, העלתה את הספקולציות כי הליש"ט נמצאת בכיוון ברור למטה", אומרת ויימן.



מאז, תחזיות אלו התאדו כתוצאה מכך שהחששות בנוגע למצבו הכלכלי של האיחוד האירופאי, דחפו את האירו למטה אל מול המטבע הבריטי. בשבוע שעבר הליש"ט הגיעה ל-0.8531 פאונד לאירו, הרמה הגבוהה ביותר אל מול האירו מאז דצמבר. הביצועים הטובים של הלירה מוסברים בחלקם על ידי ההתאוששות במניות של הבנקים, שהינם חלק חשוב מאוד בכלכלה הבריטית.



כעת, הדעה הרווחת בשווקים היא שהבעיות במערכת הפיננסית באנגליה כבר ידועות ושקופות, וגם נמצאות בטיפול הרשויות - מה שלא ניתן לומר לגבי המערכת הבנקאית בגוש האירו, טוענת ויימן. האנליסטים מאמינים שהרשויות האירופיות נכשלו בלזהות את הנכסים הרעילים במערכת הפיננסית, ובלממן מחדש את המוסדות הבעייתיים.



בנוסף, קיימים גם חששות מבוססים לגבי החשיפה הגדולה של הבנקים האירופאיים ל"הלוואות רעות", שמקורן במדינות במזרח ומרכז אירופה, המדינות הבלטיות ומדינות ברית המועצות לשעבר. בתקופה שלפני המשבר הכלכלי, הייתה לבנקים האירופאיים פעילות ענפה באותן מדינות, שכעת סובלות מהאטה כלכלית חדה ובחלקן נמצאות אף בשפל כלכלי. לטענת ווימן, גם חששות אלו מוסיפים לחץ על האירו.



כמו כן, התקוות להתאוששות הקרובה של כלכלת גוש האירו התערערו לאחרונה, בשל הירידה החדה והבלתי צפויה בתפוקה התעשייתית, שהתווספה לעוד מספר נתונים כלכליים גרועים, מציינת ויימן. לעומת זאת, התפוקה התעשייתית בבריטניה עלתה בחודש האחרון, והערכה היא שהכלכלה הבריטית צמחה בחודשים אפריל ומאי. ההשוואה בין הנתונים האחרונים היתה בהחלט שלילית עבור האירו לעומת הליש"ט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully