וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נופארם שמתחרה במכתשים אגן פירסמה אזהרת רווח; מניית מכתשים יורדת ב-4%

יורם גביזון

16.6.2009 / 11:38

זאת בעקבות החולשה בביקוש לקוטל העשבים גלייפוסט שאחראי גם ל-10% ממכירותיה של מכתשים ברבעון הראשון



חברת נופארם האוסטרלית (nuf asx), מתחרתה של הישראלית, פירסמה היום אזהרת רווח לשנת הכספים שמסתיימת ביוני 2009. החברה ציינה שהרווח התפעולי שלה יהיה נמוך ב-15% מהתחזיות שמסרה - 220 מיליון דולר.



דאג רת'בורן, מנכ"ל נופארם, הסביר שמכירות קוטל העשבים גלייפוסט במאי ובמחצית הראשונה של יוני היו נמוכות דרמטית מתחזיותיה בשל השפעות עונתיות, נטייה של מפיצים וחקלאים להקטין מלאים וירידה כמותית בשימוש על ידי חקלאים.



רת'בורן ציין כי הירידה במכירות הגלייפוסט הורגשה בשני השווקים העיקריים של החברה: אוסטרליה וארה"ב, הן בשל ירידה כמותית במכירות והן בשל מלחמת מחירים שהתפתחה בין יצרני ומשווקי הגלייפוסט בניסיון לנגוס בנתח גבוה יותר משוק שנמצא במגמת התכווצות.



לדבריו, החברה הושפעה בעיקר מהנטייה של חקלאים בארה"ב לדחות את מועדי הזריעה וכתוצאה מכך להשתמש בכמות נמוכה יותר של קוטל העשבים.



מנית נופארם ירדה ב-12% בבורסה האוסטרלית בעקבות הדיווח. מכתשים אגן תושפע מהחולשה בביקוש לגלייפוסט שכן מוצר זה - הגדול בסל המוצרים של החברה - סיפק לה 10% ממכירותיה ברבעון הראשון של 2009 ו-13% מהמכירות ב-2008. מניית מכתשים יורדת ב-4.1% לעומת ירידה של 1.5% במדד ת"א 25.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully