וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמ"ת: השתתפות אמהות בכוח העבודה בשל ההכרה בהוצאות הטיפול בילדים כהוצאה מוכרת לצורכי מס - זניח

עידו סולומון

16.6.2009 / 12:07

כך עולה מחוות דעת שגובשה באחרונה; כ-24 אלף אמהות ערביות וקרוב ל-12 אלף אמהות יהודיות בלבד



שיעור ההשתתפות של אמהות לילדים עד גיל 4, יעלה בשיעורים זניחים בעקבות ההכרה בהוצאות הטיפול בילדים כהוצאה מוכרת לצרכי מס, והיא לא תשפיע באופן משמעותי על הגידול בשיעור ההשתתפות של נשים ואמהות בכלל המשק - כך עולה מחוות דעת שגובשה לאחרונה במינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת, שאמורה להיות מוצגת מחר בדיון בוועדה למעמד האישה בכנסת.



מספר האמהות הצפויות להשתלב בעבודה בשל ההכרה בהוצאות הטיפול הוא קטן ביותר. על פי אומדן המינהל, מדובר בכ-24 אלף אמהות ערביות וקרוב ל-12 אלף אמהות יהודיות. מחוות הדעת עולה כי שיעורי ההשתתפות והתעסוקה של אמהות יהודיות הוא גבוה מאוד בעוד שבקרב אמהות ערביות הוא נמוך מאוד. להכרה בהוצאות מטפלת כמעט שלא תהיה השפעה על שיעורי הגידול בתעסוקה של שתי האוכלוסיות.



שיעור ההשתתפות בכוח העבודה של אמהות לילדים עד גיל 4 היה בשנת 2007 63.5%. קיים פער ניכר בין שיעורי ההשתתפות של אמהות יהודיות (76.9%) לבין אלה של ערביות (22.1%), ולפיכך יש לנתח כל קבוצת אוכלוסייה בנפרד.



לאחר שנותחו הנתונים, הגיעו בתמ"ת למסקנה שלא ניתן יהיה להגדיל באופן משמעותי את שיעורי ההשתתפות של אמהות יהודיות בשל הכרה בהוצאות מטפלת לצרכי מס בעוד שניתן להגדיל את שיעורי ההשתתפות של נשים ערביות רק לאחר שיוסרו חסמים אחרים, שאינם קשורים להוצאות הטיפול בילדים, דוגמת קיומם של מקומות עבודה, נגישות תחבורתית ושינוי עמדות בקרב מעסיקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully