וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל מתערב בריביות שמעניקים הבנקים למפקידים: ה-FDIC הורה לבנק שקיבל סיוע להפחית הריבית

ניו יורק טיימס

16.6.2009 / 12:15

בעקבות טענות כי הוא זוכה ליתרון לא הוגן, הורו הרגולטורים לאליי בנק להפחית את הריבית על תעודות פיקדון



תאגיד ביטוח הפיקדונות הפדרלי (fdic) בארה"ב הורה לבנק שקיבל סיוע ממשלתי להוריד את הריביות הגבוהות שהוא מעניק למפקידים, כך דיווח היום העיתון "ניו יורק טיימס". הבנק, אליי בנק (ally bank), נמצא בבעלותה של gmac שקיבלה סיוע בסך מיליארדי דולרים מהממשל.



לפי הדיווח, בתגובה למכתב מאדוארד יינגלינג, מנכ"ל התאחדות הבנקאים האמריקאית (aba) שטען כי הבנק המקוון, אליי, מעניק ריביות מופרזות לרוכשי תעודות פיקדון, החליטה יו"ר ה-fdic, שילה בייר, להורות לאליי להוריד את הריבית. הריביות המופרזות של אליי בנק, טען יינגלינג, מסכנות את תעשיית הפיננסים כולה, מאחר שהן מעניקות לו יתרון לא הוגן.



אליי בנק הסיר בחודש שעבר את שמה של gmac, לשעבר זרוע הפיננסים של ג'נרל מוטורס, וניסה למצב את עצמו מחדש באמצעות קמפיין שיווקי שהאשים בנקים אחרים בעמלות לא ברורות, בהתנהלות ערמומית ובשירות לקוחות גרוע. עם זאת, טען יינגלינג, אליי עצמו אינו גלוי עם הציבור בנוגע לקשריו ל-gmac, שבבעלותה הוא נמצא ושקיבלה סיוע בסך 12 מיליארד דולר מהממשל הפדרלי בתמורה לשליש ממניותיה.



בעקבות מכתבו של יינגלינג, שטען כי הממשל מסבסד בפועל את אליי על חשבון המתחרים כשהוא מאפשר לו להעניק ריביות מופרזות בנוסף לסיוע ממשלתי, החליט ה-fdic להורות לבנק להוריד את הריבית פעמיים בששה הימים האחרונים. הריבית על תעודת פיקדון לשנה באליי בנק, נכון ליום שישי, נפלה מ-2.80% ל-2.35%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully