וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השווקים המתעוררים: מנהיגי מדינות ה-BRIC ייפגשו היום לפסגה ראשונה מסוגה ברוסיה

אשר שכטר

16.6.2009 / 13:21

מנהיגי ארבעת השווקים המתעוררים הגדולים בעולם ידונו בדרכים להגביר את השפעתן הבינלאומית של מדינותיהם



מנהיגיהן של מדינות ה-bric (ברזיל, רוסיה, הודו וסין) ייפגשו היום לפסגה ראשונה מסוגה בעיר הרוסית יקטרינבורג, לשיחות בהן ידונו בדרכים לחזק את השפעתן בזירה הבינלאומית, במיוחד בקרן המטבע הבינלאומית, בנוסף לדרכים להפחית את תלותן בדולר.



הפסגה, שתימשך יום אחד בלבד, תהיה הראשונה בה מתכנסים מנהיגיהם של ארבעת השווקים המתעוררים הגדולים בעולם לבדם. נשיא רוסיה, דמיטרי מדוודב, ייפגש עם נשיא ברזיל - לואיז אינסיו לולה דה סילבה, נשיא סין - הו ג'ינטאו וראש ממשלת הודו - מנמוהן סינג. דובר מטעם הקרמלין אמר כי השינוי בסדר הפיננסי העולמי בעקבות המשבר יהיה הנושא העיקרי בו ידונו ארבעת המנהיגים.



עם זאת, ציין, בפסגה לא ידונו המדינות במטבע חלופי שיתחרה בדולר על הבכורה הבינלאומית. בשבוע שעבר אמר מדוודב כי יש ליצור סל מטבעות אזורי שיפחית את התלות של מדינות ה-bric בדולר וישמש אותן כאמצעי תשלום בעסקות, אך אתמול הרגיע שר האוצר הרוסי, סרגיי קודרין, את המשקיעים כשאמר כי עדיין מוקדם מכדי לדבר על חלופה לדולר כמטבע הדומיננטי בעולם.



מנהיגיהן של ארבעת מדינות ה-bric הביעו בחודשים האחרונים אי-שביעות רצון ממנהיגותה של ארה"ב במהלך המשבר הפיננסי. כמו כן, לאחרונה הביעו המנהיגים תסכול כי השפעתן הבינלאומית של מדינותיהם אינה משקפת את העובדה שהן אחראיות ל-15% מהתמ"ג העולמי ומחזיקות ב-40% מיתרות המט"ח בעולם.



בסך הכל, מחזיקות מדינות ה-bric ב-9.7% מזכויות ההצבעה בקרן המטבע הבינלאומית (imf), הנמצאת בשליטתה של ארה"ב. החודש הודיעו סין, רוסיה ובזיל כי ירכשו אג"ח בסך 70 מיליארד דולר של קרן המטבע ההבינלאומית, להערכת כלכלנים בניסיון להגביר את השפעתן על הקרן. "רכישת האג"ח של ה-imf היא סימן ברור שמדינות ה-bric מנסות לקנות כוח השפעה", אמר יאן רנדולף, אנליסט בחברת המחקר גלובל אינסייט, בראיון לבי.בי.סי.



לפי הכלכלן ג'ים אוניל ממשרדי גולדמן סאקס בלונדון, עד שנת 2027 צפוי התמ"ג המשולב של מדינות ה-bric לעלות על התמ"ג המשולב של שבע הכלכלות הגדולות בעולם (g7), העומד כיום על 30.2 טריליון דולר. אוניל הוא הכלכלן שטבע את המונח bric בדו"ח שפירסם ב-2001, בו צפה כי התמ"ג של אותן מדינות יעלה על התוצר של מדינות ה-g7 עד 2037.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully