וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגנית שר התמ"ת: הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל לא תיכנס לחוק ההסדרים אלא תועבר לדיון נוסף

עמירם כהן

16.6.2009 / 14:32

אורית נוקד: יש לחפש דרכים למנוע את אפליית הקיבוצים והמושבים בקבלת זכויות קניין על דירות המגורים



הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל לא תיכנס לחוק ההסדרים, אלא תועבר לדיון נוסף בוועדה מיוחדת לעניין שהוקמה בוועדת הכלכלה, כך אמרה סגנית שר התמ"ת, אורית נוקד (עבודה), בכנס ניהול קיבוצים בעידן חדש. בכנס, שנערך על ידי פירמת רוה"ח ומשרד עוה"ד זלצמן, גילת, קנולר גראוס פולמן ושות', השתתפו מנהלי קהילה ומנהלי כספים מקיבוצים ברחבי הארץ.



נוקד העריכה כי הסוגייה תועבר לדיון בוועדה המיוחדת כדי לחפש דרכים למנוע, את מה שכינתה, "אפליית הקיבוצים והמושבים בקבלת זכויות קניין על דירות המגורים". הבעיה שנוצרה, לדברי נוקד, היא שהרפורמה יוצרת מצב, שזכותם הקניינית של חברי מושבים וקיבוצים על דירותיהם המוקמות על קרקע חקלאית נופלת מזו של בעלי דירות על קרקע עירונית. "הרפורמה צריכה לחול על כל הדיור במדינה שהוקם על קרקעות מדינה", ציינה נוקד.



סגנית השר התייחסה אף לפסיקת בג"צ בעתירת תנועת הקשת המזרחית, שפסלה החלטת מינהל שהעניקו זכויות קניין (חלקיות) למתיישבים על קרקע חקלאית, ואמרה כי "יש שופטים בירושלים אך גם יש מנהיגים וממשלה בירושלים שמתווים את המדיניות". עוד אמרה כי סעיף בהסכם הקואליציוני שנחתם עם העבודה מחייב דיון מוקדם בנושא זכויות המתיישבים בקרקע חקלאית, ואין להעביר את הרפורמה לפני שיתקיים דיון כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully