וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד עובדי מינהל מקרקעי ישראל לשר: לא נאפשר יישום הרפורמה עד שיובטחו זכויות העובדים בהסכם קיבוצי

עידו סולומון

16.6.2009 / 15:32

סכסוך עבודה הוכרז כבר בחודש מארס; חברי הוועד ביקשו פגישה דחופה עם שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס



במכתב ששלח וועד העובדים במינהל מקרקעי ישראל לשר הבינוי והשיכון, ליו"ר הכנסת ולחברי הכנסת, מזהירים העובדים כי "לא נאפשר את יישום הרפורמה במינהל עד שיובטחו זכויות העובדים בהסכם קיבוצי". המכתב נשלח לקראת ההצבעה על תקציב המדינה ובמסגרתו הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל.



לטענת העובדים, הרפורמה במתכונתה הנוכחית קובעת שינוי מבני נרחב במינהל, המעסיק כיום כ-700 עובדים, כמו גם רפורמה קרקעית מרחיקת לכת, בה תועבר הבעלות במקרקעי המדינה לידיים פרטיות.



"החלטת הממשלה בדבר הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל קבעה כי ינוהל מו"מ להסכם קיבוצי עם עובדי המינהל, אולם, החלטה זו אינה באה לידי ביטוי בהצעת החוק ועד כה לא חלה כל התקדמות בנושא", כתבו אנשי הוועד וביקשו להיפגש בדחיפות עם שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס. "על פי הרפורמה המוצעת, חלק ניכר מפעולות המינהל יועתק לגופים פרטיים (מיקור חוץ) ולמשרדי ממשלה אחרים. המשמעות היא הבאת עובדי קבלן במקום עובדי המינהל וריקון המינהל מתוכן. אנו חוששים כי את מחיר הרפורמה ישלמו 700 עובדים ובני משפחותיהם אשר יצטרפו למעגל האבטלה".



לבקשת ועד העובדים, הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה במינהל מקרקעי ישראל כבר בחודש מארס השנה, בין היתר לאור הכוונה לבצע שינויים מבניים במסגרת הרפורמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully