וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטיש איירווייס בהצעה מפתה לעובדיה: עבדו ללא שכר או צאו לחופשה ללא תשלום

סוכנויות הידיעות

16.6.2009 / 15:50

החברה, שמנסה לקצץ עלויות בשל הפסד שנתי של 633 מיליון דולר, פירסמה את ההצעה בכתב העת של עובדיה



חברת התעופה בריטיש איירווייס ביקשה מ-40 אלף עובדיה לעבוד ללא שכר, במסגרת ניסיונותיה לקיצוץ הוצאות של 3 מיליון ליש"ט (4.9 מיליון דולר) ביום, כך דיווח היום העיתון הבריטי "גרדיאן".



החברה, אשר דיווחה באחרונה על הפסד שנתי של 401 מיליון ליש"ט (633 מיליון דולר), פירסמה את ההצעה בכתב העת הפנימי של עובדיה, "בריטיש איירווייס ניוז", והודיעה להם כי בשבועות האחרונים היא נמצאת במאבק להישרדות. "העובדים מתבקשים לסייע במאמצי החברה לחסוך כסף. החל ממחר, יוכלו העובדים לבחור בין חופשה ללא תשלום או עבודה ללא תשלום, וקיצוצי משכורות יימשכו בחצי השנה הקרובה, בכל מקום אפשרי", נכתב בכתב העת. העובדים יוכלו לוותר על שכרם לתקופה של בין שבוע לחודש, וחופשה ללא תשלום תוכל להימשך בין שבוע לשנה.



מנכ"ל בריטיש איירווייס, וילי וולש, וסמנכ"ל הכספים, קית' ויליאמס, החליטו לשמש דוגמה לעובדים והודיעו כי יוותרו על משכורותיהם בחודש הבא, אולם המשימה של שכנוע העובדים לוותר על שכרם תהיה קשה יותר, במיוחד לנוכח ההיסטוריה של יחסי העבודה בחברה, הרצופה במאבקים בין העובדים לבין ההנהלה. אחד מעובדי החברה אמר: "רובנו עובדים משום שאנו חייבים לעבוד, ולא משום שאנו עשירים כל כך עד כדי כך שנעבוד בהתנדבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully