וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P מעלות הודיעה על הורדת הדירוג של בנק דקסיה ישראל ל-AA שלילי; תחזית הדירוג שונתה לשלילית

נועה פרייס

16.6.2009 / 16:08

דירוג ההתחייבויות לטווח קצר של החברה ירד ל-A1 מ-A1 חיובי; "פעולת הדירוג נובעת מהיחלשות הקשר בין בנק דקסיה ישראל לקבוצת דקסיה"



חברת הדירוג s&p מעלות הודיעה היום על הורדת הדירוג של בנק דקסיה ישראל, מדירוג aa ל-aa שלילי. דירוג ההתחייבויות לטווח קצר (עד שנה) של החברה ירד ל-a1 מ-a1 חיובי, ותחזית הדירוג שונתה לשלילית מיציבה.



"פעולת הדירוג נובעת מהיחלשות הקשר בין בנק דקסיה ישראל לקבוצת דקסיה (dexia credit local). היחלשות הקשר הינה בהתאם לפרסומי dexia credit local ולתוכנית שהציגה במהלך הרבעון האחרון של 2008, לפיה ישראל אינה נמנית על ה-core markets כהגדרתו להמשך פעילות", כותבים האנליסטים בסקירתם.



בנוסף לכך, האנליסטים טוענים כי "הורדת הדירוג משקפת גם את דעתנו ביחס להשפעה השלילית האפשרית של המיתון בישראל על הפרופיל הפיננסי של העיריות החלשות והבינוניות של הבנק, המהוות כ-17% ו-20% מתיק האשראי של הבנק, בהתאמה".



ב-s&p צופים שהמיתון העולמי עשוי להשפיע באופן משמעותי על הכלכלה הישראלית בשנת 2009. "אנו מאמינים כי צפויה הרעה משמעותית בצמיחה במשק בהשוואה לשנים קודמות, שתבוא לידי ביטוי בירידה בתמ"ג של 1.5% בשנת 2009 וצמיחה קלה של 0.8% ב-2010", לפי האנליסטים.



האנליסטים מציינים כי דירוג בנק דקסיה ישראל מבוסס, בין השאר, על היותו של הבנק זרוע שאינה אסטרטגית כהגדרת s&p לקבוצת דקסיה. לטענת האנליסטים, הגדרה זו נובעת מהאינטגרציה המסחרית, התפעולית, הארגונית והפיננסית ביניהם. בנוסף לכך, הדירוג של הבנק מושפע לטובה ממעמדו התחרותי החזק בתחום האשראי לרשויות המקומיות בישראל, מסיכון האשראי ההולם ומיחסי הלימות ההון הטובים של הבנק.



ב-s&p טוענים כי הדירוג מושפע לשלילה מפגיעותו של בסיס הפיקדונות שאינו מבוסס על פיקדונות קמעונאיים, ומבוסס בעיקר על מימון ממשקיעים מוסדיים (פיקדונות לטווח ארוך, אג"ח וכתבי התחייבות) המהווים כ-60% מהתחייבויות הבנק. "סיכון הנזילות של הבנק מנוהל בצורה טובה בהתחשב בחולשה של בסיס הפיקדונות, לפיכך מחזיק הבנק שיעור גבוה של נכסים נזילים, המהווים כ-23% מנכסי הבנק, נכון למארס 2009", מסכמים האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully