וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד להתנהלות בלתי תקינה בכספי חסויים מצד תאגיד האפוטרופסות "קרן דורי דורות"

נורית רוט

16.6.2009 / 17:00

על פי החשד הגישה הקרן לאפוטרופוס הכללי חשבוניות מזויפות לגבי כספים אשר נגבו מחשבונות חסויים שבטיפולה



הבוקר פשטו מפקחי האפוטרופוס הכללי יחד עם חוקרי יחידת ההונאה של מחוז מרכז במשטרה, על משרדיהם של תאגיד האפוטרופסות "קרן דורי דורות" - המשמשת כאפוטרופסית על למעלה ממאתיים חסויים ברחבי הארץ - וחברה נוספת אשר סיפקה, על פי החשד, שירותים שונים לחברה מנהלת של נכסי חסויים כנגד תשלום מופקע מחשבונות החסויים, בעקבות חשדות להתנהלות בלתי תקינה בכספי החסויים.



במסגרת פעילות הפיקוח השגרתיות שמבצע האפוטרופוס הכללי, בניהול הממונה הארצית בהנהלת האגף רונית אביר, וחוקרי הכונס הרשמי, בניהולו של מנהל יחידת החקירות הארצית בכונס הרשמי, גבריאל נובל, התעוררו חשדות לפיהן עשתה הקרן יד אחת עם חברת עטיף (ששינתה לאחרונה את שמה ל'עתיר ארי') על מנת להוציא כספים שלא כדין מחשבונות החסויים - אנשים שאינם כשירים לבצע פעולות משפטיות מחמת מוגבלות נפשית או שכלית.



על פי החשד, הגישה הקרן לאפוטרופוס הכללי חשבוניות מזויפות לגבי כספים אשר נגבו מחשבונות חסויים שבטיפולה וכן דיווחה על הוצאות אשר לכאורה אינן נכונות או שהן נתמכות במסמכים שהתבררו כבלתי נכונים. במהלך הבדיקות שקיימו מפקחי האפוטרופוס הכללי הסתבר כי בעל המניות ומנהל החברה הוכרז כפושט רגל, ואלה עירבו בעניין את חוקרי הכונס הרשמי. בעקבות חשדות אלה הוגשה על ידי האפוטרופוס הכללי תלונה במשטרה כנגד עמותת קרן דורי דורות וכנגד יו"ר העמותה.



בהמשך פנה האפוטרופוס הכללי לבית המשפט לענייני משפחה בירושלים בבקשה לצו לתפיסת מסמכים המאפשר למפקחי האפוטרופוס הכללי לתפוס את המסמכים שבידי הקרן והחברה. בעקבות החשדות הגיש האפוטרופוס הכללי לבית המשפט תביעה למתן חשבונות כנגד הקרן והחברה ובקשות להחלפת האפוטרופוסים בכל התיקים, מהלך שנעשה בשיתוף משרד הרווחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully