וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מינהל מקרקעי ישראל נגד הרפורמה

העובדים במכתב לשר הבינוי ולח"כים: "לא נאפשר יישום הרפורמה עד אשר יובטחו זכויות העובדים בהסכם קיבוצי"

לקראת ההצבעה על תקציב המדינה ובמסגרתו הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל, פנה ועד העובדים לשר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, ולכלל חברי הכנסת.

במכתב ששלח ועד העובדים נטען כי הרפורמה, במתכונתה הנוכחית, קובעת שינוי מבני נרחב במינהל, המעסיק כיום כ-700 עובדים, כמו גם רפורמה קרקעית מרחיקת לכת, שבאמצעותה תועבר הבעלות במקרקעי המדינה לידיים פרטיות. "החלטת הממשלה בדבר הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל קבעה כי ינוהל מו"מ להסכם קיבוצי עם עובדי המינהל אולם, החלטה זו אינה באה לידי ביטוי בהצעת החוק ועד כה לא חלה כל התקדמות בנושא", טוען הוועד.
יצוין כי וועד עובדי המינהל ביקש להיפגש בדחיפות עם השר אטיאס על מנת להבטיח את זכויות העובדים ומעמדם כחלק בלתי נפרד מהצעת החוק.

"על פי הרפורמה המוצעת, חלק ניכר מפעולות המינהל יועתק לגופים פרטיים (מיקור חוץ) ולמשרדי ממשלה אחרים. המשמעות היא הבאת עובדי קבלן במקום עובדי המינהל וריקון המינהל מתוכן. אנו חוששים כי את מחיר הרפורמה ישלמו 700 עובדים ובני משפחותיהם אשר יצטרפו למעגל האבטלה." טוענים בוועד העובדים.

יוזכר כי, לבקשת וועד העובדים, הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה במינהל מקרקעי ישראל ב –26 במרץ בין היתר לאור הכוונה לבצע שינויים מבניים (במסגרת הרפורמה), לרבות סגירת יחידות וביצוע מיקור חוץ ללא מו"מ עם ועד העובדים, על אף שברור שלביצוע התוכנית השלכות משמעותיות על הביטחון התעסוקתי של העובדים . לדברי הוועד, "ההנהלה גם מסרבת לחדש את ההסכם הקיבוצי שתוקפו פג כבר לפני כחצי שנה. עד כה לא ננקטו צעדים ארגוניים אולם בוועד מבהירים שבמידה ולא יקודם המו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי, לא נהסס לנקוט צעדים שכאלה".

גיל איזנשטיין – קנה, יו"ר ועד העובדים במינהל מקרקעי ישראל מסרה הבוקר: "אנו סבורים כי יש צורך בדיון יסודי ומעמיק בפרטי הרפורמה המוצעת, דיון שלצערי לא התקיים עד היום, על מנת לוודא שהרפורמה לא תהיה בכייה לדורות. בכל מקרה, ועד העובדים לא יאפשר את יישום הרפורמה עד אשר יובטחו זכויות העובדים, בהסכם קיבוצי, כפי שעולה גם מהחלטת הממשלה בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully