וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלמה עיסקת החבילה בין האוצר להסתדרות

אורה קורן ועידו סולומון

16.6.2009 / 18:06

עובדי המגזר הציבורי יקבלו מענק בשיעור 36% משכרם ויוותרו בתמורה על 50% מדמי ההבראה

הושלמו המגעים לקראת החתימה על עסקת החבילה במשק לשנים 2009-2010. על פי משרד האוצר, אפשר כי העיסקה תיחתם בעוד כשבוע, עם השלמת הניסוחים המשפטיים של ההבנות.

עובדי המגזר הציבורי יקבלו ב-1 ביולי מענק בשיעור 36% משכרם הכולל. המענק יחושב לא כחלק משכר היסוד בלבד אלא כחלק מהשכר המשולב, הכולל גם את שכר היסוד וגם את כלל רכיבי השכר השונים כמו: שעות נוספות, תורנויות, שכר עידוד, פרמיות, כונניות וכדומה. המשכורת הקובעת לצורך חישוב המענק תהיה חישוב ממוצע השכר בחודשי השנה האחרונה (מאי 2008 עד מאי 2009).

על פי ההבנות, המעסיקים יעבירו 600 מיליון שקל באמצעות תשלומי ביטוח לאומי, החל מספטמבר 2009. ההסתדרות תוותר על 50% דמי הבראה לעובדי המיגזר הציבורי, אולם אלה יקבלו תוספת שכר שמגיעה להם על פי הסכם מ-2008. המגזר העסקי יקבל תוספת תקציב של כ-2.5 מיליארד שקל, רובה למדען הראשי ולמרכז ההשקעות.

"לא משנה לנו איך יאספו המעסיקים וההסתדרות את הכספים, העיקר שיעבירו את הסכומים עליהם הוסכם", אמרו במשרד האוצר. ביממה האחרונה התגלעה מחלוקת לגבי הדרך בה יקוצצו דמי ההבראה מהעובדים.

המענק ישולם עם תחילת הפחתת מחצית מדמי ההבראה מעובדי המגזר הציבורי, כפי שנקבע בעסקת החבילה, כך שהעובדים כמעט ולא ירגישו את הפחתת דמי ההבראה. בחלק מהמקרים אף תעלה התוספת על ההפחתה. המחצית השנייה מדמי ההבראה תופחת ב-2010.

המענק יינתן על חשבון תוספת השכר של 3% לחודש שהייתה אמורה להיות משולמת לעובדים בכל חודש במהלך 2009.

על פי הסכם השכר במגזר הציבורי, שנחתם ב-2008, זכאים העובדים לתוספת שכר בשיעור 5%. בהסכם נקבע כי התוספת תשולם לעובדים ב-3 פעימות: החל מינואר 2008 תוספת בשיעור 1.5%, מינואר 2009 השלמה לתוספת כוללת בשיעור 3% ובינואר 2010 השלמה ל- 5%.

בשנת 2008 קיבלו העובדים את התוספת בצורת מענק של 16.5% ובשנת 2009 לא קיבלו העובדים תוספת כלל. עתה הם יקבלו את כלל התוספת: גם רטרואקטיווית עבור חודשי 2009 שכבר חלפו וגם עבור החודשים שעוד נותרו.

הפעימה השלישית, בתחילת 2010, תשולם לעובדים כרגיל ובכך יושלם הסכם השכר. תוספת זו תהיה תוספת קבועה ותשולם לכל עובד בהתאם להסכם הפרטני עליו יחתום עם האוצר האיגוד המקצועי אליו שייך העובד.

פרט לתשלום, המענק משקף הסכם עסקת החבילה שנחתם היום את הסיכומים שכבר הושגו בין הצדדים ערב אישור התקציב בממשלה בחודש שעבר. בהסתדרות הביעו סיפוק מההסכם שהושג הכולל גם את שורת חוקי עבודה שהשיגה ההסתדרות. יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר היום כי "השולחן העגול שיסדנו עבר היום את המבחן הראשון והממשי. אנו מקווים להמשיך בדרך של שיתוף פעולה והידברות ולהגיע להסכמים ופתרון בעיות במשק סביב השולחן. אין ספק שרק בדרך זו ניתן למנוע עימותים מיותרים ולהצעיד יחד את המשק והעובדים קדימה".

החתימה הפורמלית על עסקת החבילה תהיה בשבוע הבא. הסכם המענק וההבראה ייחתם היום בערב. במחלוקת נוספת שהיתה עם המעסיקים על החשבוניות המקוונות הוסכם, כי סעיף זה יישאר בחוק ההסדרים. המשמעות היא, שעסקים יחוייבו לעבור להוצאת חשבוניות באמצעות האינטרנט במודל שקבעה רשות המסים. עם זאת, ועדה שתורכב מנציגי המיגזר הפרטי והממשלה, אליה צורף יהודה טלמון, נשיא לה"ב, ארגון העצמאים, תייעץ לגבי יישום המעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully