וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנרב ואשדר מקיימות מו"מ להשתתפות במכרז שני מבנים בשכונת קריית יובל בירושלים

רנית נחום-הלוי

16.6.2009 / 18:41

שני המבנים כוללים 68 יחידות בשטח של כ-55 מ"ר כל אחת; במקום זכויות בנייה של כ-2,400 מ"ר



חברות הבנייה מנרב ואשדר מנהלות מגעים להשתתפות במכרז שהוציאה האוניברסיטה העברית למכירת שני מבנים ברחוב שטרן בשכונת קריית יובל בירושלים. על המכרז מתמודדות היום לפחות 5 קבוצות, אחת מהם היא הקבוצה החילונית שמוביל חבר מועצת העיר המחזיק את תיק הצעירים, יקיר שגב. קבוצת מנרב פנתה לאחרונה לשגב והעלתה אופציה להיכנס כיזמית במכרז.



שני המבנים כוללים היום 68 יחידות בשטח של כ-55 מ"ר כל אחת. על פי התוכנית, הבניינים יחוזקו וישופצו ותתווסף בכל יחידת דיור כ-25 מ"ר. המבנים יושבים על מגרש בשטח של כ-2.5 דונמים ובמקום 320 אחוזי בנייה, מהם כ-4,000 מ"ר בנו ועוד כ-1,600 מ"ר יבנו במסגרת השיפוץ וההרחבה. נותרו אם כך כ-2,400 מ"ר שאינם מנוצלים, אותן מנסות לנצל החברות היזמיות לבניית כ-25 דירות. אופציה נוספת היא שהחברות ירכשו את הנכסים וימכרו דירות בזול.



מדובר במאבק על אופי השכונה המתנהל בין קבוצות דתיות לחילוניות. במגזר החרדי מתארגנות ארבע קבוצות. האחת של עו"ד מוטי קרויזר שסגר את ההרשמה לקבוצת הרכישה. קבוצה נוספת מנוהלת על ידי היזמים מנחם פרידמן ויוסף זינגר. זינגר הוא בנו של עו"ד ראובן זינגר וחתנו של משפחת שיינפלד הבונה את פרויקט הנביאים עם אפריקה ישראל. קבוצה שלישית מנוהלת על ידי עו"ד ליפא לזנובסקי מבני ברק וקבוצה רביעית מנוהלת על ידי עו"ד וילי יצחקי.



המחירים שמציעים הקבוצות נעים בין 400-600 אלף שקל לדירת כ-3 חדרים. יש לציין כי נכון להיום, כל הדירות אינן ראויות למגורים ולא קיימת תב"ע לצורך הרחבתן. בתוך כך ידרשו המשקיעים להשקיע סכום ראשוני מינמלי להתאים את המקום למגורים בטווח הזמן המיידי. בטווח הרחוק ידרש כל רוכש להשקיע עד כ-250 אלף שקל בשיפוץ המבנים והרחבתם.



מקבוצת מנרב מסרו בתגובה כי "נבחנת השקעה בפרויקט". מקבצת מנרב ואשדר נמסר כי "הן בוחנות השתתפות במכרז". מכרז האוניברסיטה צפוי להיסגר בסוף יוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully